Σάββατο, 27 Ιουνίου 2020

Δραματικός ο Μάιος για την αγορά αυτοκινήτου με μείωση 67,5%

Η αγορά προσπαθεί να ανακάμψει

Όπως αναμενόταν ο Μάιος συνέβαλλε στην περαιτέρω συρρίκνωση των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων το 2020, που στο πεντάμηνο παρουσιάζουν μείωση 46%.



Το θετικό πρόσημο 6,2% και 4,0% των μηνών Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου του 2020 στις ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων, ήρθε να αναστρέψει με δραματικό τρόπο η πανδημία του κορονοϊού. Έτσι το Μάρτιο είχαμε μείωση 60,7% στις ταξινομήσεις, τον Απρίλιο 80,2% και τον Μάιο 67,5%, με τις συνολικές πωλήσεις του πενταμήνου να είναι μειωμένες κατά 46%.

Η αγορά προσπαθεί να ανακάμψει με μεγάλες προσφορές, πολύ συμφέροντα χρηματοδοτικά προγράμματα και πολλά νέα μοντέλα, ωστόσο το 2020 είναι βέβαιο ότι θα γραφτεί ως μια από τις χειρότερες χρονιές ιστορικά για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Όσον αφορά στον όγκο των επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το Μάιο ήταν 4.497 μονάδες, αντί 13.832 τον ίδιο μήνα πέρυσι. Σε βάθος πενταμήνου, ο αριθμός των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 28.321, αντί 52.424 το ίδιο διάστημα του 2019.

Περισσότερο ανθεκτική φάνηκε η αγορά της μοτοσικλέτας, η οποία σε επίπεδο μηνός Μαΐου έχασε “μόλις” 24,6% σε σχέση με το 2019, ενώ σε επίπεδο πενταμήνου η μείωση ήταν η μισή περίπου αυτής των αυτοκινήτων, στο 23,7%, όπως αποτυπώνεται και στο σχετικό πίνακα που ακολουθεί.



Σε άνοδο ηλεκτρικά και υβριδικά

Η ελληνική αγορά αργά αλλά σταθερά -χωρίς μάλιστα το παραμικρό κίνητρο από πλευράς πολιτείας- μετασχηματίζεται. Όλο το 2020 τα υβριδικά (HEV), τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (PHEV) και τα ηλεκτρικά μπαταρίας (BEV) μοντέλα αυξάνουν το μερίδιό τους, όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό πίνακα στη συνέχεια.



Τα κίνητρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση μέσω του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, το οποίο θα ψηφιστεί στο τέλος Ιουνίου ή στις αρχές Ιουλίου, θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση σε αυτό το μετασχηματισμό. Από την άλλη πλευρά, δεν αναμένεται να τονώσει ιδιαίτερα το σύνολο της αγοράς, καθώς τα κίνητρα επικεντρώνονται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας, τα οποία εκ των πραγμάτων δεν απευθύνονται στο σύνολο του αγοραστικού κοινού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365