Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2020

Περισσότερο αισιόδοξοι για το εισόδημα τους οι Έλληνες καταναλωτές

Σαφής βελτίωση καταγράφεται στο καταναλωτικό κλίμα του αγοραστικού κοινού των αλυσίδων σουπερμάρκετ

Παράλληλα οι καταναλωτές δηλώνουν ότι η ποιότητα είναι το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων, με ποσοστό 37%.


Σαφής βελτίωση καταγράφεται στο καταναλωτικό κλίμα του αγοραστικού κοινού των αλυσίδων σουπερμάρκετ, όπως δείχνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Παράλληλα συνεχίζεται η στροφή στην ποιότητα της τελευταίας διετίας, αλλά και ουσιαστική εξοικονόμηση από τις προσφορές.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με την έρευνα, ο Έλληνας καταναλωτής έπειτα από αρκετά χρόνια δείχνει μεγαλύτερη αισιοδοξία και άνεση σε σχέση με το εισόδημα του, η οποία αναμένεται να μεταφραστεί σε αύξηση των πωλήσεων στο λιανεμπόριο τροφίμων και σε στροφή σε πιο ποιοτικές επιλογές προϊόντων.

Σημειώνεται ότι το ΙΕΛΚΑ στην ετήσια πανελλήνια έρευνα καταναλωτών σουπερμάρκετ, με δείγμα 2.000 ατόμων η οποία πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2019, εξετάζει ανάμεσα σε άλλα θέματα το οικονομικό καταναλωτικό κλίμα και βασικές αγοραστικές συνήθειες.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας για πρώτη φορά την τελευταία πενταετία καταγράφεται στην έρευνα του 2019, πλειοψηφία καταναλωτών αισιόδοξη σε σχέση με το εισόδημα της το 2020, σε ποσοστό 19% έναντι 15% με αρνητικές απαντήσεις. 

Παράλληλα η πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 31% δηλώνει πως  εκτιμά ότι θα αυξήσει τη δαπάνη της σε είδη σουπερμάρκετ το 2020, έναντι 12% που δηλώνει ότι θα τη μειώσει.



Ποιότητα αλλά και ουσιαστική εξοικονόμηση από τις προσφορές
Η βελτίωση στο καταναλωτικό κλίμα αναμένεται, όπως επισημαίνεται να επηρεάσει και τις καταναλωτικές συνήθειες.

Ενώ τα προηγούμενα χρόνια καταγραφόταν σαν βασικό κριτήριο επιλογής προϊόντων τα χρήματα που δαπανούν οι καταναλωτές, στην τελευταία μέτρηση καταγράφεται με διαφορά η ποιότητα σαν βασικό κριτήριο επιλογής τροφίμων, με ποσοστό 37% έναντι 31% των χρημάτων που ξοδεύει ο καταναλωτής.

Παράλληλα συνεχίζει να αυξάνεται τόσο το store loyalty όσο και το brand loyalty, με τους καταναλωτές να δηλώνουν ότι δεν αλλάζουν κατάστημα και επωνυμία προϊόντων σε ποσοστά 49% και 32% αντίστοιχα, τα οποία είναι τα υψηλότερα που έχουν καταγραφεί την τελευταία 8ετία.

Όπως επισημαίνει το ΙΕΛΚΑ πρόκειται για μία εξέλιξη η οποία επίσης καταδεικνύει την επιστροφή του καταναλωτή σε κριτήρια ποιότητας συγκριτικά με το παρελθόν. Οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ άλλωστε έχουν προσαρμοστεί σε αυτή την τάση, προσπαθώντας να παρέχουν πρώτον υψηλή ποιότητα για τον καταναλωτή και δεύτερον εναλλακτικές προϊοντικές επιλογές στον καταναλωτή, μέσω αύξησης της ποικιλίας των γνωστών επωνύμων προϊόντων, αλλά και των αναβαθμισμένων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Οι καταναλωτές πάντως εξακολουθούν να κυνηγούν τις προσφορές και να εξοικονομούν σημαντικά ποσά χρημάτων από τις διαφόρων τύπων εκπτώσεις, τα οποία μεσοσταθμικά αντιστοιχούν για το 2019 στο 12,3% της αξία των αγορών τους.

Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος σε πάνω από 300 ευρώ ετησίως. Μέσω της διατήρησης των προσφορών και προωθητικών ενεργειών οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ παρέχουν στον καταναλωτή τα εργαλεία για τη διαχείριση των χρημάτων που δαπανά, με στόχο την αύξηση της σχέσης αξίας-κόστους ή value for money.



Το πλεονέκτημα του σουπερμάρκετ συγκριτικά με άλλα κανάλια πώλησης στο να προσφέρει στον καταναλωτή αυτό που ζητάει φαίνεται από το ότι το 80% των καταναλωτών θεωρούν ότι στα σουπερμάρκετ βρίσκουν περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις σε σχέση με άλλα καταστήματα.

Η καταγραφόμενες τάσεις αποτελούν μία ευκαιρία για τον κλάδο του λιανεμπορίου, καθώς ειδικά για το λιανεμπόριο τροφίμων, η σχέση αξίας-τιμής αξιολογείται ιδιαίτερα υψηλά σε ποσοστά που το 2019 έφτασαν το 83%. Σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη αύξηση των πωλήσεων, το 2020 αποτελεί μία πρόκληση για τις εταιρείες του κλάδου προκειμένου να επιτύχουν τους εδώ και χρόνια πολυαναμενόμενους ρυθμούς ανάπτυξης που χρειάζονται οι επιχειρήσεις και η χώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365