Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2020

Φρενάρει ο κορονοϊός το στρατηγικό σχέδιο για τον τομέα των μεταφορών

Διαβάστε λεπτομέρειες

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται καθυστερήσεις στην εκτέλεση των συμβάσεων νέων έργων.


Η απώλεια επενδύσεων και επιχειρηματικών ευκαιριών λόγω στρεβλωτικών ρυθμίσεων, η έλλειψη ικανότητας των φορέων υλοποίησης των έργων και η ανεπαρκής προετοιμασία επιβαρύνουν την Ελλάδα με κόστος που υπολογίζεται στο 0,8 % του ΑΕΠ.

Ενδεικτικά, τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται καθυστερήσεις στην εκτέλεση των συμβάσεων νέων έργων όπως είναι η 4η γραμμή του μετρό της Αθήνας, τμήματα αυτοκινητοδρόμων Πάτρας-Πύργου και Αμβρακίας-Ακτίου, η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου - Ροδοδάφνης και η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας-Θεσσαλονίκης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί πως η έλλειψη ενιαίου ανεξάρτητου οργανισμού οδικών μεταφορών και σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας για τις σχετικές γεωγραφικές περιοχές αποτελούν βασικά εμπόδια για τις επενδύσεις στον εν λόγω τομέα.

Για την αντιμετώπιση των ανωτέρω προκλήσεων, οι ελληνικές αρχές, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, κατάρτισαν ένα εθνικό γενικό στρατηγικό σχέδιο στον τομέα των μεταφορών για την Ελλάδα.

Αν και το εν λόγω σχέδιο παρέχει τη βάση για βιώσιμες υποδομές μεταφορών και ανάπτυξης υπηρεσιών στην Ελλάδα σε μεσοπρόθεσμο έως μακροπρόθεσμο ορίζοντα, καλύπτοντας τόσο οργανωτικές όσο και θεσμικές παρεμβάσεις και επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών, ωστόσο ο κορονοϊός φρενάρει την υλοποίησή του.

Oι επενδύσεις που σχετίζονται με το εθνικό γενικό στρατηγικό σχέδιο στον τομέα των μεταφορών είναι σύνθετες.

Αυτές προβλέπουν: 

-Την περάτωση του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου. 

-Την αύξηση της πολυτροπικότητας για τις εμπορευματικές μεταφορές μέσω της βελτίωσης των σιδηροδρομικών συνδέσεων με τους λιμένες των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών.

-Πλατφόρμες εφοδιαστικής και βιομηχανικές ζώνες.

-Επενδύσεις στην οδική ασφάλεια, και v) τον επανασχεδιασμό του δικτύου ακτοπλοϊκών μεταφορών με στόχο τη δημιουργία περιφερειακών κόμβων που θα επιτρέπουν την ταχύτερη μεταφορά σε μικρότερους λιμένες και νησιά στο Αιγαίο Πέλαγος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365