Τρίτη, 17 Αυγούστου 2021

Οι χώρες με τη μεγαλύτερη παραγωγή αυτοκινήτων

Μία από τις πλέον υποτιμημένες χώρες παραγωγής αυτοκινήτων είναι η Ταϊλάνδη

Η παγκοσμιοποίηση έχει αναδείξει νέες δυνάμεις στην κατασκευή αυτοκινήτων, ενώ συνήθως η προέλευση της μάρκας δεν υποδηλώνει και τη χώρα κατασκευής.


Αν πιστεύετε ότι τα Audi κατασκευάζονται μόνο στη Γερμανία, τα Fiat στην Ιταλία, τα Hyundai στη Νότια Κορέα, τα Toyota στην Ιαπωνία και τα Volvo στη Σουηδία, πρέπει να αναθεωρήσετε.


Ακολουθούν οι αποδείξεις: Το Audi A1 κατασκευάζεται την Ισπανία, το Fiat 500 στην Πολωνία, το Hyundai Kona Electric στην Τσεχία, το Μitsubishi Space Star στην Ταϊλάνδη και το Volvo XC90 στην Κίνα. Τίποτα δεν είναι πλέον στατικό, όλα προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες και έτσι για παράδειγμα άρχισε να παράγεται το ηλεκτρικό Hyundai Kona Electric και στην Ευρώπη, ενώ κατασκευαζόταν αρχικά μόνον στην Κορέα, εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης στη Γηραιά Ήπειρο.


Η παραγωγή του νέου Hyundai Kona Electric πλέον γίνεται και στην Ευρώπη.

Βέβαια, έχει αλλάξει και η νοοτροπία των αγοραστών. Πριν χρόνια ρωτούσε ο πελάτης πού έχει φτιαχτεί το μοντέλο το οποίο τον ενδιέφερε, σήμερα κανένας δεν δίνει δεκάρα αν π.χ. το ιαπωνικό Nissan Micra παράγεται πλέον στη Γαλλία και όχι όπως οι πρόγονοί του από τη Μεγάλη Βρετανία και ενδιάμεσα από την Ινδία. Ετσι και αλλιώς τα εργοστάσια οφείλουν να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές ποιότητας, αλλιώς κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά και να μεταφερθεί η παραγωγή τους σε μία άλλη μονάδα, ενώ στα σύγχρονα αυτοκίνητα τοποθετούνται εξαρτήματα προερχόμενα από προμηθευτές από όλες τις γωνιές της γης.


Μία από τις πλέον υποτιμημένες χώρες παραγωγής αυτοκινήτων είναι η Ταϊλάνδη, όπου ο συγκεκριμένος κλάδος συνεισφέρει το 10% στη συνολική οικονομία της χώρας. Σχεδόν τα μισά από τα παραγόμενα οχήματα είναι ανοιχτά ημιφορτηγά τύπου Pick-up, όπως το Mitsubishi L200 και το Toyota Hilux, που αποτελεί και το best seller στην Ταϊλάνδη εδώ και 14 χρόνια. Το συγκεκριμένο μοντέλο παράγεται ωστόσο και στη Νότια Αφρική, όπου διαθέτουν εργοστάσια και άλλες εταιρείες αυτοκινήτων μεταξύ των οποίων και οι Mercedes και BMW.


Που κατασκευάζονται τα περισσότερα αυτοκίνητα

Σύμφωνα με συγκεντρωτικά στοιχεία του 2019, οι 12 χώρες με τη μεγαλύτερη παραγωγή οχημάτων είναι οι εξής:


1. Κίνα, 26,7 εκατ. αυτοκίνητα


2. ΗΠΑ, 10,9 εκατ. αυτοκίνητα


3. Ιαπωνία, 9,7 εκατ. αυτοκίνητα


4. Γερμανία, 4,7 εκατ. αυτοκίνητα


5. Ινδία, 4,7 εκατ. αυτοκίνητα


6. Μεξικό, 4,0 εκατ. αυτοκίνητα


7. Νότια Κορέα, 3,9 εκατ. αυτοκίνητα


8. Βραζιλία, 2,9 εκατ. αυτοκίνητα


9. Ισπανία, 2,8 εκατ. αυτοκίνητα


10. Γαλλία, 2,2 εκατ. αυτοκίνητα


11. Ταϊλάνδη, 2,0 εκατ. αυτοκίνητα


12. Καναδάς, 1,9 εκατ. αυτοκίνητα


Όπως παρατηρούμε, η Κίνα όχι μόνον έχει εκθρονίσει τις ΗΠΑ από την πρώτη θέση αλλά κατασκευάζει πλέον περίπου 2,5 φορές περισσότερα οχήματα από τους Αμερικανούς!


Τα κριτήρια επιλογής μίας χώρας για τη λειτουργία ενός εργοστασίου αυτοκινήτων είναι πολλά. Σημαντικό ρόλο παίζουν μεταξύ άλλων το εργασιακό κόστος, η πολιτική σταθερότητα, η φορολογική διαφάνεια, ο επιδιωκόμενος όγκος παραγωγής, η ύπαρξη προμηθευτών και εξειδικευμένου προσωπικού, ενδεχόμενες συνέργειες, η εσωτερική ζήτηση, κλπ. Στα premium μοντέλα μπορεί να προσδώσει η επιλογή μίας πλούσιας χώρας με ποιοτικό brand name επιπρόσθετη αξία, γι αυτό και βλέπουμε για παράδειγμα ότι πολλά γερμανικά αυτοκίνητα πολυτελείας παράγονται στη χώρα τους.


Το «ιαπωνικό» Nissan Micra παράγεται στη Γαλλία. Παλαιότερα παραγόταν στην Ινδία και στη Μεγάλη Βρετανία.

Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης έχουν διαμορφωθεί δύο διαφορετικές τάσεις. Η μία είναι να κατασκευάζονται όλα τα οχήματα σε μία χώρα και να εξάγονται από εκεί σε όλες τις αγορές του πλανήτη. Για παράδειγμα σχεδόν όλα τα Mazda παράγονται και προέρχονται από την Ιαπωνία.


Στον αντίποδα έχουμε τις εταιρείες, οι οποίες μεταφέρουν τμήματα της παραγωγής τους στις αγορές, για τις οποίες κυρίως προορίζονται. Η Hyundai κατασκευάζει σχεδόν όλα τα αυτοκίνητά της που προβλέπονται για τους Ευρωπαίους στην Ευρώπη, το Toyota Yaris φτιάχνεται στη Γαλλία, η Corolla στη Μεγάλη Βρετανία και το C-HR στην Τουρκία, ενώ η Mazda έφτιαξε ειδικά εργοστάσιο για το νέο 323 στις ΗΠΑ. Συχνά γίνεται διαχωρισμός παραγωγής του ίδιου μοντέλου. Οι Mercedes C-class για την Ευρώπη κατασκευάζονται στη Βρέμη της Γερμανίας, για την Ασία στην Κίνα, για την Αμερική στις ΗΠΑ και για την Αφρική στη Νότια Αφρική. Αντιθέτως η ναυαρχίδα της γερμανικής μάρκας, η S-class νέας γενιάς θα εξακολουθήσει να παράγεται αποκλειστικά στο Ζιντελφίνγκεν της Γερμανίας, που εκσυγχρονίστηκε ενώ κέρδισε και στον σχετικό ενδοεταιρικό διαγωνισμό μεταξύ 56 εργοστασίων της Mercedes σε όλον τον κόσμο.


Ακόμα και σε... κιτ

Σε ακραίες περιπτώσεις, συμφέρει τις εταιρείες να εξάγουν τα αυτοκίνητά τους σε κιτ και να τα συναρμολογούν σε ενδιάμεσες χώρες για φορολογικούς λόγους. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της ΒΜW X5, που ταλαιπωρήθηκε από τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ της αμερικανικής κυβέρνησης του Τραμπ και της Κίνας. Το συγκεκριμένο SUV κατασκευάζεται αποκλειστικά στις ΗΠΑ, οπότε στην Κίνα θα κόστιζε πανάκριβα εξαιτίας των δασμών που θέσπισε η κυβέρνηση του Πεκίνου ως αντίποινα στους δασμούς εισαγωγής του Τραμπ. Η BMW σκέφτηκε μάλιστα να μεταφέρει όλη την παραγωγή της Χ5 στην Κίνα, τελικά όμως άρχισε να εξάγει το συγκεκριμένο SUV σε κιτ, που συναρμολογούνταν στην Ταϊλάνδη και μπορούσε να τα εξάγει από εκεί στην Κίνα ως ολοκληρωμένα αυτοκίνητα με πολύ χαμηλότερους εισαγωγικούς δασμούς. Τώρα ελπίζει ο κλάδος του αυτοκινήτου ότι θα εξαλειφθούν τέτοιου είδους φαινόμενα χάρη στον λογικότερο νέο πρόεδρο των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365