Τρίτη, 20 Ιουλίου 2021

Απόσυρση με κίνητρα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον νέο κλιματικό νόμο

Επιδοτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Κίνητρα για την απόσυρση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και την αντικατάστασή τους από ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνεται πως ετοιμάζει πλέον η κυβέρνηση.


Ειδικότερα, τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και Υποδομών και Μεταφορών αναμένεται να συμπεριλάβουν στον κλιματικό νόμο διατάξεις που θα καθιερώνουν την ενίσχυση των οδηγών ΙΧ, των ιδιοκτητών ταξί και των εταιρειών προκειμένου να αποσύρουν τα επιβατικά οχήματα που έχουν στην κατοχή τους, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα». Επί της ουσίας πρόκειται για μια νέου τύπου απόσυρση η οποία στοχεύει στην αντικατάσταση του ήδη υφιστάμενου στόλου από νέα, υβριδικά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.


Η νομοθετική ρύθμιση που θα ενταχθεί στον νόμο για την κλιματική αλλαγή θα είναι γενικού χαρακτήρα και θα ανοίγει τον δρόμο ώστε τα κίνητρα, οι όροι και οι προϋποθέσεις που θα ισχύσουν ανά κατηγορία ιδιοκτητών οχημάτων, να ενεργοποιούνται με τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις.


Ο κλιματικός νόμος αναμένεται να είναι έτοιμος περί τον Οκτώβριο ώστε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης να συμμετάσχει την 1η Νοεμβρίου στη σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή (Cop 26), έχοντας στα χέρια του το θεσμικό κείμενο που θα κατοχυρώνει τους στόχους για τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων.


Επιδοτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση σκοπεύει να αξιοποιήσει πλήρως τόσο φέτος όσο και τα έτη 2022 και 2023 το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων και δικύκλων παρέχοντας μάλιστα και κίνητρα για την απόσυρση των οχημάτων συμβατικής τεχνολογίας.


Στο πλαίσιο αυτό η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σκοπεύει να προχωρήσει σε βελτιώσεις του προγράμματος, ώστε να ενισχυθούν τα κίνητρα της ηλεκτροκίνησης. Πιο συγκεκριμένα οι αλλαγές που έρχονται είναι:


Κατάργηση της υποχρεωτικής αγοράς επιδοτούμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου μετά τη λήξη της ελάχιστης αποδεκτής περιόδου χρονομίσθωσης των 36 μηνών. Στόχος είναι να γίνει πιο προσιτή η χρονομίσθωση και να μειωθεί το κόστος των μισθωμάτων, ενθαρρύνοντας τον εξηλεκτρισμό των εταιρικών στόλων.

Αύξηση του μέγιστου αριθμού οχημάτων που μπορεί να προμηθευτεί μια επιχείρηση από τρία σε δέκα 10 τόσο για την ηπειρωτική όσο και για τη νησιωτική χώρα.

Αύξηση, σχεδόν στο διπλάσιο, του ποσού επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών ταξί. Θα ανέλθει στις 22.500 ευρώ μαζί με το όφελος της απόσυρσης.

Επιλέξιμες θα είναι πλέον και δημοτικές επιχειρήσεις όπως και εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Επιλέξιμα για επιδότηση ποδηλάτων θα είναι και νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους κλάδους, όπως εταιρείες ενοικίασης ποδηλάτων, ξενοδοχεία, εταιρείες διανομής (delivery).

Επιλέξιμη η επιδότηση αγοράς και εγκατάστασης «έξυπνου» φορτιστή και από τα νομικά πρόσωπα, εκτός των φυσικών προσώπων που ίσχυε έως σήμερα.


14.000 αιτήσεις για το πρόγραμμα

Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που τρέχει ήδη από τον Αύγουστο του 2020 κατόπιν ψήφισης του νόμου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς έχει δεχτεί μέχρι στιγμή 14.000 αιτήσεις από φυσικά και νομικά πρόσωπα για επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δικύκλων και ποδηλάτων. Αντιστοιχούν στο 25% των πόρων του προγράμματος. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το 2019 κυκλοφορούσαν στην χώρα 1.345 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ μόνο το 2020 ταξινομήθηκαν 2.135. Με αποκορύφωμα τον Δεκέμβριο του 2020, που το ποσοστό στις ταξινομήσεις έφτασε στο 10%. Δηλαδή 1 στα 10 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν ήταν ηλεκτρικό. Το 2020 έδωσε τη σκυτάλη στο 2021 το οποίο προς το παρόν κάνει ένα δυναμικό σπριντ έχοντας ήδη σημειώσει το εντυπωσιακό ποσοστό του 5,5%.Περίπου 18 μήνες πριν το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 0,7%.


Όπως όλα δείχνουν ο στόχος για 3.795 νέες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων το 2021 θα καλυφθεί. Επιβεβαιώνοντας το δυναμικό ξεκίνημα, το 2020 για πρώτη φορά έπειτα από πολλά χρόνια, ο μέσος όρος εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Ελλάδα παρουσίασε μείωση, κατά 7,1%, σε σχέση με το 2019.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365