Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2021

Έρχεται ο κόφτης ταχύτητας σε όλα τα νέα αυτοκίνητα - Πώς θα λειτουργεί

Πρόκειται για ένα σύστημα περιορισμού της ταχύτητας

Οι λάτρεις των γρήγορων αυτοκινήτων θα πρέπει σιγά σιγά να συνηθίσουν στην ιδέα ότι θα μπει... φρένο στο γκάζι των οχημάτων τους, καθώς σε μερικούς μήνες από σήμερα όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα έχουν «κόφτη ταχύτητας».


Πρόκειται για ένα σύστημα περιορισμού της ταχύτητας, που θα τοποθετηθεί σε όλα τα καινούργια οχήματα τα οποία θα βρίσκονται στους δρόμους της Ε.Ε. -σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι τώρα- από τον Μάιο του 2022. Ο περιοριστής ταχύτητας δεν είναι κάτι νέο, αφού ήδη η Ευρωπαϊκή Ένωση σε συνεργασία με διάφορους φορείς για την οδική ασφάλεια έχει ήδη ανακοινώσει από το 2019 την πρόθεση της να μπει «κόφτης» σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν από τον ερχόμενο χρόνο. Η εισήγηση από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλείας Μεταφορών είναι ο περιοριστής να είναι υποχρεωτικός. Ωστόσο, θα υπάρξουν ορισμένα κριτήρια που θα εξαιρούν κάποια μοντέλα επιδόσεων.


Πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα στα οχήματα; Για παράδειγμα, η κίνηση με 130 χλμ./ώρα θεωρείται φυσιολογική σε έναν μεγάλο αυτοκινητόδρομο, αλλά υπερβολική σε έναν επαρχιακό δρόμο. Για αυτό το λόγο ο κόφτης δεν θα αφορά την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου αλλά θα είναι ένας εξελιγμένο σύστημα περιορισμού, που θα επιτρέπει τη μέγιστη ταχύτητα στο όχημα ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο κινείται. Ο περιοριστής ταχύτητας θα λαμβάνει δεδομένα από μια κάμερα αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο και σε συνδυασμό με το GPS θα φροντίζει ώστε το αυτοκίνητο να μην υπερβαίνει το όριο της τελικής ταχύτητας (πιθανότατα θα οριστεί στα 180 χλμ./ώρα). Ο περιοριστής δεν θα επεμβαίνει στα φρένα, αλλά στην διαχείριση του κινητήρα διακόπτοντας προσωρινά ή προσαρμόζοντας ανάλογα τον ψεκασμό καυσίμου (ή τη ροή ενέργειας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα).


Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το σύστημα θα ονομάζεται ISA (Intelligent Speed Assistance). Θα δίνει πάντως μια σχετική ελευθερία στους οδηγούς. Για παράδειγμα, αν ο οδηγός επιμένει να κρατά το δεξί πόδι «κολλημένο» στο γκάζι, τότε ο περιοριστής θα παρακάμπτεται αλλά στη συνέχεια θα ενεργοποιείται ένα έντονο οπτικό-ακουστικό σήμα (κάτι αντίστοιχο με τη ζώνη ασφαλείας), το οποίο θα υπενθυμίζει στον οδηγό ότι κινείται υπερβολικά γρήγορα σε αυτό το τμήμα του δρόμου και παρανομεί. Λέγεται επίσης ότι το σύστημα ISA θα έχει διακόπτη on/off.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365