Τρίτη 14 Μαρτίου 2023

Ακατάλληλα 15 από τα 18 τούνελ των σιδηροδρόμων: Δεν υπάρχει φωτισμός, ρεύμα, ούτε έξοδος κινδύνου σε περίπτωση ατυχήματος

15 από τα 18 τούνελ δεν λειτουργούν, δεν υπάρχουν συστήματα ασφαλείας
Αυτοψία καταδεικνύει τις σοβαρές παθογένειες των σιδηρόδρομων με 15 από τα 18 τούνελ να κρίνονται ακατάλληλα με σοβαρές ελλείψεις.

Αυτοψία έγινε στους Νέους Πόρους, σε τούνελ λίγο πριν πλησιάσει το μοιραίο τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη από το Mega όπου και κατέγραψαν ελλείψεις σε βασικό εξοπλισμό ασφάλειας.


Από το πόρισμα της πυροσβεστικής προέκυψε πως τα 15 από τα 18 τούνελ δεν λειτουργούν, δεν υπάρχουν συστήματα ασφαλείας. Μάλιστα όπως αναφέρει το πόρισμα δεν λειτουργούν οι έξοδοι ασφαλείας σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος ή κάτι που να διασφαλίζει την ασφάλεια των επιβατών.


Ένα μόλις χιλιόμετρο από τον σταθμό των Νέων Πόρων, και μόλις 25 χιλιόμετρα από τον τόπο της τραγωδίας. Αρχικά δεν υπάρχει φωτισμός, δεν υπάρχει ρεύμα αλλά ένα έπιανε κάποια φωτιά, η πυροσβεστική φωλιά είναι άδεια, η μάνικα είναι κάτω, ενώ δεν έχει και νερό.


Φαίνεται πως το τούνελ είναι παλιό ωστόσο υπήρχε εταιρεία που το συντηρούσε η οποία σύμφωνα με πληροφορίες πριν 2 χρόνια κρίθηκε έκπτωτη.


Αναφορικά με τις εξόδους κινδύνου, έχει ένα ασανσέρ το οποίο λόγω έλλειψης ρεύματος δεν λειτουργεί, ενώ από τα σκαλιά που υπάρχουν η πόρτα εξόδου ήταν κλειδωμένη. Ο κίνδυνος είναι πολύ μεγάλος στην σήραγγα η οποία είναι 6 χιλιόμετρα, εάν σημειωθεί κάποιο ατύχημα ή κάποια βλάβη.


Στο σημείο δεν λειτουργούν ούτε τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης.


Οι έξοδοι κινδύνου οδηγούν στον επαρχιακό δρόμο κοντά στο χωριό Νέοι Πόροι. Η πρώτη έξοδος κινδύνου καταγράφεται στα 300 μέτρα, και υπολογίζεται να υπάρχει έξοδος ανά τόσα χιλιόμετρα.


Αυτοψία στο τούνελ του ΟΣΕ στον Βόλο: Χωρίς πυρασφάλεια, επικοινωνία και φωτισμό 


Τις σοβαρές παθογένειες ενός συστήματος που παραμένουν εδώ και χρόνια ανέδειξε η Τραγωδία στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους σύμφωνα με το Newspaper


Πιο συγκεκριμένα, η Πυροσβεστική μαζί με υπαλλήλους του ΟΣΕ έχουν ξεκινήσει αυτοψίες στις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου που έχουν μήκος πάνω από 1000 μέτρα.


Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, μέχρι τον Ιανουάριο του 2023 είχε ολοκληρωθεί ο έλεγχος στις 15 από τις 18 σήραγγες.


Οι μεγάλες σήραγγες Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι:

 

Σήραγγα Καλλιδρόμου (Τιθορέα-Λιανοκλάδι)

Σήραγγα Όθρυος (Λιανοκλάδι – Δομοκός)

Σήραγγα Τεμπών

Σήραγγα Πλαταμώνα

Σήραγγα Αλίαρτου

Σήραγγες Στίρφακα (3)

Σήραγγα Μακρυράχης

Σήραγγες Εκκάρας (4)

Τα ευρήματα και στις 15 είναι κοινά:


– Υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε μέτρα πυρασφάλειας


– Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την πρόσβαση πυροσβεστικό υλικού και


– Πρόσβαση σωστικών συνεργείων


– Είναι δύσκολη ή αδύνατη η επικοινωνία εντός του τούνελ (ασύρματοι – κινητά)


– Ακατάλληλος φωτισμός έκτακτης ανάγκης


– Έξοδοι διαφυγής (έλλειψη ή ακαταλληλότητα)


– Προβληματική συντήρηση εξαερισμού

 

Η ΦΩΤΙΑ ΤΟΥ 2015 ΣΤΟ ΤΟΥΝΕΛ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ


Σημειώνεται ότι το 2015 εμπορική αμαξοστοιχία μέσα στο τούνελ των Τεμπών είχε πιάσει φωτιά. Οι εκπρόσωποι της πυροσβεστικής που είχαν συμμετάσχει στην κατάσβεση είχαν καταγγείλει εκ των υστέρων πως, όταν πήγαν μέσα στο τούνελ, αφενός δεν λειτουργούσε το υδροδοτικό σύστημα, δηλαδή δεν είχαν νερό για να κάνουν την κατάσβεση και αφετέρου δεν λειτουργούσε και ο εξαερισμός.


Μάλιστα, έκαναν και αναφορά λέγοντας πως έχει επισημανθεί αυτό από το 2010, κατά την διάρκεια μιας άσκησης της ΕΜΑΚ. Δηλαδή από το 2010 μέχρι σήμερα το πρόβλημα παραμένει και είναι πολύ σοβαρό.


Παράλληλα από το ρεπορτάζ προκύπτει πως δεν υπάρχει νομοθεσία που να καθορίζει τα μέτρα ασφάλειας. Για κάθε μία από τις αυτοψίες η Πυροσβεστική έχει υποβάλλει κάποια επικαιροποιημένα σχέδια, ενώ έχει κάνει και ένα σχετικό έγγραφο προς την ηγεσία της κυβέρνησης και το αρμόδιο υπουργείο.


ΑΥΤΟΨΙΑ ΣΤΟ ΤΟΥΝΕΛ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ


Το τούνελ στην περιοχή των Μελισσατίκων μπορεί να είναι μικρό, δεν πληροί όμως καμία προϋπόθεση ασφαλούς λειτουργίας, αφού δε διαθέτει πυρασφάλεια, τηλεφωνική επικοινωνία και φωτισμό. Αν συμβεί οποιοδήποτε ατύχημα εντός της μικρής σήραγγας, οι επιβάτες θα παραμείνουν εκτεθειμένοι σε κινδύνους για τη ζωή τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365