Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2023

Τέλος τα μηχανάκια ανάμεσα στα αυτοκίνητα - Τι πρέπει να γνωρίζουμε

Τι πρέπει να γνωρίζουμε
Η κίνηση των δικύκλων ανάμεσα στα αυτοκίνητα, η γνωστή μας διήθηση, είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται καθημερινά στους δρόμους της χώρας, όμως σύμφωνα με τον ΚΟΚ είναι παράνομο.

Ατελείωτη φαντάζει η ταλαιπωρία στην οποία υποβάλλονται καθημερινά οι οδηγοί ΙΧ στα κέντρα των μεγάλων πόλεων της χώρας μας, λόγω της τεράστιας κυκλοφοριακής συμφόρησης που σημειώνεται στους δρόμους.


Σε αυτή την περίπτωση η χρήση ενός δικύκλου, μιας μοτοσικλέτας, είναι μια λύση που δίνει ένα πλεονέκτημα ευελιξίας και καθημερινής ευκολίας, σε όποιον αποφασίσει να το προτιμήσει για τις μετακινήσεις του.


Χάρη στην ευελιξία που προσφέρουν τα δίκυκλα, οι αναβάτες τους μπορούν να αποφεύγουν την κυκλοφοριακή ασφυξία και να φτάνουν δίχως μεγάλες καθυστερήσεις στον προορισμό τους. Για να αποφύγουν ωστόσο τον κυκλοφοριακό «Γολγοθά» υιοθετούν μαζικά μια πρακτική που βάσει νόμου είναι παράνομη. Πρόκειται για τη διήθηση, δηλαδή την κίνηση των μοτοσικλετών ανάμεσα στα αυτοκίνητα.


Προτού ανατρέξουμε στο νομικό πλαίσιο, αξίζει να σημειωθεί ότι η διήθηση αποτελεί εδώ και χρόνια ένα φλέγον ζήτημα το οποίο συγκεντρώνει πολλούς φίλους, αλλά και μεγάλο όγκο πολέμιων. Οι μεν, δηλαδή, οι μοτοσικλετιστές, υποστηρίζουν ότι οι ελιγμοί των δίκυκλων ανάμεσα στα προπορευόμενα αυτοκίνητα αποτρέπει την περαιτέρω επιμήκυνση των ουρών, άρα τη δημιουργία ακόμα μεγαλύτερων καθυστερήσεων.


Στο αντίπαλο στρατόπεδο, πολλοί οδηγοί αυτοκινήτων κάνουν λόγο για μια επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά που μπορεί να αποτελέσει αιτία πρόκλησης ατυχημάτων.

Ο καθένας, λοιπόν, έχει την αποψή του την οποία τεκμηριώνει με τα αντίστοιχα βάσιμα επιχειρήματα. Η ισχύουσα νομοθεσία, ωστόσο, είναι ξεκάθαρη. Όπως φαίνεται και από τη διάταξη του ΚΟΚ που ακολουθεί παρακάτω, η διήθηση απαγορεύεται:

Άρθρο 16 «Θέση επί της οδού»

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην παράγραφο 3 του άρθρου 16, «σε οδοστρώματα που είναι χωρισμένα σε δύο ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση με κατά μήκος διαγραμμίσεις, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται να οδηγούν αυτά μέσα στα όρια μιας λωρίδας και κατά το δυνατόν στο μέσο αυτής».

Ένας δικυκλιστής, λοιπόν, που κινείται ανάμεσα στα αυτοκίνητα δεν οδηγεί στο μέσο της λωρίδας κυκλοφορίας, ενώ ενδέχεται να παρεκκλίνει από τη λωρίδα κυκλοφορίας του. Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, μάλιστα, προβλέπει και διοικητικό πρόστιμο που ανέρχεται σε 80 ευρώ.


Σε περίπτωση, μάλιστα, που προκληθεί ένα τροχαίο ατύχημα υπαίτιος είναι ο οδηγός του δίκυκλου, όπως αποδεικνύεται και από απόφαση του Αρείου Πάγου το 2017.

Πηγή: carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365