Αλλάζουν τα πάντα σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια - Το νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας για το ανοιχτό σχολείο
Ο υπουργός Παιδείας προετοιμάζει συστηματικά και οργανωμένα την πλήρη αναδιοργάνωση των δημόσιων Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων.
O υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης με την αρμόδια υφυπουργό Ζέττα Μακρή, επεξεργάζονται τις τελευταίες λεπτομέρειες για τους βασικούς άξονες του Σχεδίου Νόμου για τις αλλαγές στο Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο, που θα φέρει τον τίτλο "Ανοικτό Σχολείο".
Υπό τον τίτλο «ανοικτό σχολείο», το οποίο είναι η μια από τις τρεις μεταρρυθμιστικές τομές που προωθεί στην εκπαίδευση (οι άλλες αφορούν στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, και την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων) ο αρμόδιος υπουργός θέλει να δώσει μια νέα πνοή στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και να το καταστήσει ξανά ανταγωνιστικό προς τα ιδιωτικά σχολεία και ελκυστικό για τους μαθητές και τους γονείς.
Από την έμφαση στην προσχολική αγωγή μέχρι την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τη διά βίου μάθηση, οι εξαγγελίες του υπουργείου συνθέτουν ένα πλέγμα δράσεων που σκοπό έχουν την επιτάχυνση της εφαρμογής ήδη θεσμοθετημένων μεταρρυθμίσεων, αλλά και νέων τομών. Ο στόχος είναι σαφής: Η διευκόλυνση της σχολικής καθημερινότητας με ταυτόχρονη ψηφιακή επανάσταση στον χώρο της Εκπαίδευσης.
Πώς φαντάζεται το νέο «ανοιχτό σχολείο» ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης
Σύμφωνα με τα όσα έχει δηλώσει ο Κυριάκος Πιερρακάκης στόχευση του νέου νομοσχεδίου είναι η πλήρης αναδιοργάνωση των προγραμμάτων σπουδών τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την προσθήκη στοχευμένων προτάσεων για την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και του ομαδικού πνεύματος των μαθητών, τον εμπλουτισμό των μαθημάτων με περισσότερο οπτικοποιημένο υλικό και ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών. Για την αρτιότερη και χωρίς προβλήματα ψηφιακή μετάδοση των μαθημάτων το υπουργείο Παιδείας εντατικοποιεί την εγκατάσταση και διασύνδεση όλων των σχολείων με σύγχρονα δίκτυα οπτικών ινών σε συνεργασία με άλλα αρμόδια υπουργεία.
Η αναγκαιότητα αυτής της μεταρρύθμισης όπως ανέφερε ο υπουργός προκύπτει από τις απαιτήσεις της κοινωνίας. Όπως έχει δηλώσει επ' αυτού «Το ανοιχτό σχολείο έχει να κάνει με όλες εκείνες τις μεταρρυθμίσεις που συντελούνται, στο πλαίσιο ενός κόσμου που τρέχει, γιατί η εποχή της αυταρέσκειας τελείωσε. Πρέπει να ξεκινήσει η εποχή της περιέργειας, για να μπορέσουμε να διδαχτούμε από όλα εκείνα τα καλά παραδείγματα που υπάρχουν διεθνώς και να εφαρμόσουμε τις καλύτερες δυνατές πρακτικές για να πάμε όσο το δυνατόν καλύτερα. Σε ό,τι αφορά τη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στόχος μας είναι να επενδύσουμε στα σχολεία περισσότερο, με νέα βιβλία, πολλαπλά συγγράμματα από το 2025, να πάμε μάθημα-μάθημα, σχολείο-σχολείο και να κάνουμε πολύ στοχευμένες αλλαγές και να μπορέσουμε να κάνουμε το σχολείο μια γεννήτρια κοινωνικού κεφαλαίου με περισσότερο εθελοντισμό και να αναταχθεί».
Εκσυγχρονισμός της διδακτέας ύλης
«Όλα τα μαθήματα χρειάζεται να έρθουν στο 2023/2024 με ταχύτατα βήματα και να σταματήσει ο τρόπος που σήμερα διδάσκονται. Το παράδειγμα της λογοτεχνίας είναι χαρακτηριστικό: διδασκόμαστε ακόμη διάφορα αποσπάσματα από λογοτεχνικά έργα και όχι, όπως συμβαίνει σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο, ένα λογοτεχνικό έργο από την αρχή ως το τέλος. Ο ορθός τρόπος είναι η διδασκαλία ενός ολόκληρου βιβλίου και αυτό θα γίνεται πλέον με όλη την αναλυτική δυναμική που χρειάζεται. Χρειάζεται να αποκτήσουμε την κουλτούρα του βιβλίου, να ξεκινάμε και να τελειώνουμε με την ανάλυση των στοιχείων ενός βιβλίου, να διαμορφώσουμε συνολικούς αναγνώστες που θα πάνε στο βιβλιοπωλείο να αγοράσουν ένα βιβλίο. Κι όλο αυτό χρειάζεται να είναι στο χαρτί κι όχι σε ένα τάμπλετ. Είναι πολύ σημαντική η αίσθηση του βιβλίου στο χαρτί» έχει αναφέρει.
Το νέο δημόσιο σχολείο θα έχει αποστολή να δημιουργήσει ευτυχισμένα παιδιά
Στην ίδια παραδειγματική αναφορά περιέλαβε και την πληροφορική, διαχωρίζοντας σαφώς τον τρόπο που σήμερα διδάσκεται στα σχολεία από τις πραγματικές ανάγκες διδασκαλίας σε ένα κόσμο που μεταβάλλεται ταχύτατα. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ γίνονται ήδη διεργασίες ανάπτυξης εκπαιδευτικού-υποστηρικτικού υλικού στο Γυμνάσιο, ώστε να επικαιροποιηθεί το υπάρχον εκπαιδευτικό υλικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.
Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.
Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.
Η συντακτική ομάδα του Aridaia365