Πώς αποζημιώνονται τα θύματα ηλεκτρονικής απάτης αν τους αδειάσουν τον τραπεζικό λογαριασμό
Σε εγρήγορση καλούν οι τράπεζες τους συναλλασσόμενους μετά από περιστατικό «εισαγόμενης» απάτης στον Βόλο.
Οργανωμένο κύκλωμα από το εξωτερικό εξαπάτησε έναν επιχειρηματία, πείθοντάς τον να αλλάξει τους τραπεζικούς του κωδικούς, με αποτέλεσμα να χαθούν όλα τα χρήματά του.
Η απατεώνισσα, η οποία μιλούσε ελληνικά, συστήθηκε ως υπάλληλος της τράπεζας και ενημέρωσε τον επιχειρηματία ότι ο λογαριασμός του είχε παραβιαστεί. Ζήτησε από τον ίδιο να ακολουθήσει μια διαδικασία ασφάλειας, εισάγοντας νέους κωδικούς, κάτι που τελικά οδήγησε στην απώλεια των χρημάτων του.
Πώς αδειάζουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς
Η κλήση εμφανίζεται να πραγματοποιείται από τηλεφωνικό αριθμό που πραγματικά ανήκει στην τράπεζα, και ο επιχειρηματίας, που συναλλάσσεται μαζί της, δεν σκέφθηκε ούτε στιγμή πως πρόκειται για απάτη. Πρόκειται για τη νέα τεχνική απάτης που έχει κάνει την εμφάνιση της και στην Ελλάδα γνωστή ως «Caller ID spoofing».
Στην ερώτηση πώς κλωνοποείται και κατόπιν αναπαράγεται η φωνή του τραπεζικού υπαλλήλου, ο Νίκος Βασιλάκος, σύμβουλος εκπαίδευσης και πραγματογνώμονας στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος εξήγησε την διαδικασία.
Όπως περιέγραψε ο ειδικός, οι επίδοξοι δράστες κάνουν κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας προσποιούμενοι τον πελάτη με σκοπό να εκπαιδεύσουν ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης στην φωνή του τηλεφωνικού κέντρου.
«Μόλις χθες άρπαξαν 80 χιλιάδες ευρώ από συνταξιούχο γιατρό»
Δυστυχώς, όπως αναφέρεται πάνω από 90.000 ευρώ κάνουν κάθε μέρα φτερά από λογαριασμούς ανυποψίαστων πολιτών, μάλιστα σε διάστημα 6μηνου είναι πάνω από 2 χιλιάδες τα περιστατικά απάτης.
Μάλιστα, μόλις χθες άρπαξαν 80 χιλιάδες ευρώ από συνταξιούχο γιατρό, όπως ανέφερε ο Κωνσταντίνος Μαντές, μηχανικός Η/Υ και εμπειρογνώμονας ηλεκτρονικού εγκλήματος.
«Με αγωγή κατά της Τράπεζας οι εξαπατημένοι μπορούν να πάρουν τα χρήματά τους»
Πώς θα πάρετε τα χρήματα πίσω αν πέσετε θύμα ηλεκτρονικής απάτης κι αδειάσει ο τραπεζικός σας λογαριασμός;
Τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθηθούν είναι:
-Επικοινωνία αμέσως με το τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας, όπου δηλώνεται η απάτη και η κλοπή
-Πρέπει το θύμα να ζητήσει και να λάβει αντίγραφο της μαγνητοφωνημένης επικοινωνίας με την τράπεζα
-Το αντίγραφο παραδίδεται σε δικηγόρο, που εξειδικεύεται στις απάτες
-Κατόπιν κατατίθεται άμεσα αγωγή κατά της τράπεζας, καθώς πια επιστρέφονται τα χρήματα με νομοθεσία που πέρασε τον Σεπτέμβριο και δικαιώνει τον καταναλωτή.
-Η απάτη θα πρέπει να έχει γίνει μέσα στο 2024.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.
Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.
Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.
Η συντακτική ομάδα του Aridaia365