Τέλος εποχής για τα «γενναιόδωρα» κίνητρα
Σε τροχιά επαναπροσδιορισμού μπαίνει η κρατική πολιτική για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, καθώς η κυβέρνηση ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή το νέο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 4 με σημαντικά περιορισμένες επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσο σε ύψος ποσού όσο και σε αριθμό δικαιούχων.
Η νέα στρατηγική του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 4 με τις μειωμένες επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδιώκει μεγαλύτερη στόχευση και συγκράτηση του δημοσιονομικού κόστους.
Το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 είχε φτάσει να προσφέρει επιδοτήσεις έως και 9.000 ευρώ για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, χωρίς μάλιστα ανώτατο όριο στην τιμή του μοντέλου. Η γενναιόδωρη αυτή πολιτική αποτέλεσε σημαντικό κίνητρο για την ενίσχυση των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων ΙΧ και την ενεργοποίηση του κλάδου, ιδίως μετά το 2022.
Ωστόσο, το νέο σχήμα που ετοιμάζεται να τεθεί σε ισχύ από τον Ιούλιο 2025 φέρνει σαρωτικές αλλαγές. Η μέγιστη επιδότηση αναμένεται να μειωθεί στις 3.000-3.500 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα εισάγεται πλαφόν στην αξία του οχήματος, το οποίο θα κυμαίνεται περίπου στις 35.000 ευρώ προ ΦΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι αποκλείονται ακριβά μοντέλα και premium επιλογές, σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί η αγορά μικρότερων και πιο προσιτών EV.
Οι εξελίξεις αυτές έρχονται σε μια περίοδο όπου η ελληνική αγορά ηλεκτροκίνησης δείχνει σημάδια κόπωσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του α’ τριμήνου 2025, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κατέγραψαν πτώση 9,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Το κενό επιδότησης, από τη λήξη του προηγούμενου προγράμματος και έως την έναρξη του νέου, έχει οδηγήσει αρκετούς υποψήφιους αγοραστές στο να περιμένουν.
Η επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσει σε μείωση των κινήτρων δεν είναι τυχαία καθώς το κόστος των επιδοτήσεων θεωρείται υψηλό, ενώ οι προτεραιότητες τώρα στρέφονται προς άλλους τομείς όπως η ενεργειακή απόδοση κτιρίων και η στήριξη των δημόσιων συγκοινωνιών.
Η μείωση των επιδοτήσεων αναμένεται να πλήξει κυρίως τους ιδιώτες καταναλωτές που επιθυμούσαν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο ως αντικατάσταση ενός συμβατικού ΙΧ. Οι επαγγελματίες, τα ταξί και οι εταιρικοί στόλοι εξακολουθούν να αποτελούν βασικό όγκο στις πωλήσεις, και σε πολλές περιπτώσεις εντάσσονται και σε άλλα σχήματα χρηματοδότησης.
Οι πιο επιβαρυμένοι είναι οι ενδιαφερόμενοι για μεγαλύτερα ή πολυτελέστερα μοντέλα, τα οποία πλέον δεν θα καλύπτονται από τη νέα κρατική επιδότηση λόγω των ορίων τιμής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.
Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.
Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.
Η συντακτική ομάδα του Aridaia365