Πέμπτη 2 Ιουλίου 2020

Θεοδώρα Τζάκρη: Η Κυβέρνηση της ΝΔ δεν νομοθετεί για τα σημαντικά αλλά για τα ασήμαντα

Δελτίο Τύπου

Το πραγματικό πρόβλημα των επιχειρήσεων δεν είναι οι δύο δόσεις παραπάνω στον φόρο ή τον ΕΝΦΙΑ, αλλά η πάγια μείωση της προκαταβολής φόρου στο 50% και η επαναφορά των 120 δόσεων.



Ομιλία απηύθυνε η βουλευτής Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θεοδώρα Τζάκρη, στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, οπού συζητήθηκε το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που ρυθμίζει θέματα εταιρικής διακυβέρνησης των Ανωνύμων Εταιρειών, ορισμένα ζητήματα της αγοράς κεφαλαίου και άλλες ρυθμίσεις όπως πχ την αύξηση των δόσεων στον φόρο εισοδήματος και τον ΕΝΦΙΑ

Στην ομιλία της η βουλευτής, εξέφρασε την έκπληξή της και για τον «θερινό νομοθετικό οίστρο» της Κυβέρνησης, ενώ ζήτησε από τον Υπουργό Οικονομικών να αποσαφηνίσει ορισμένα σημεία του νομοσχεδίου, τα οποία κατά τη γνώμη της, τα οποία αν δεν λάβουν ξεκάθαρες απαντήσεις δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο συναίνεσης από το ΣΥΡΙΖΑ.

Η κυρία Τζάκρη ζήτησε από τον Υπουργό Οικονομικών να υπάρξουν διασαφηνίσεις  στα εξής ζητήματα:

Πρώτον αν, μετά την υιοθέτηση των ρυθμίσεων του υπό συζήτηση του νομοσχεδίου, θα διατηρήσει το ελληνικό δημόσιο αποφασιστικού χαρακτήρα δικαίωμα, ανεξαρτήτως του ποσοστού μετοχών του σε εισηγμένες επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας για την εθνική οικονομία, την κοινωνική συνοχή και την εθνική ασφάλεια όπως η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ, η ΛΑΡΚΟ και σε άλλες εταιρείες σχετιζόμενες με τον ορυκτό πλούτο της χώρας.

Δεύτερον  αν οι Οργανισμοί Εναλλακτικών Επενδύσεων συγκροτηθούν σε ένα καθεστώς ατελείωτου «τζόγου», όπως είναι τα αμοιβαία κεφάλαια με αποτέλεσμα επιτήδειοι ή καλοπροαίρετοι πολίτες να κινδυνεύουν να εμπλακούν σε πραγματικά ανεξέλεγκτες «πυραμίδες», οι οποίες θα υπόσχονται μηδενικές επιβαρύνσεις και τέλη και τεράστιες αποδόσεις.

Τρίτον αν πιστεύει ο Υπουργός Οικονομικών ότι το πραγματικό πρόβλημα των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών είναι οι δύο δόσεις παραπάνω τον φόρο ή στον ΕΝΦΙΑ και όχι για παράδειγμα η πάγια γενναία μείωση της προκαταβολής φόρου στο 50% , όπως είχε προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ στο πρόγραμμά του και η επαναφορά των 120 δόσεων.

Η ομιλία της βουλευτή έχει ως εξής:

«Δεν ξέρω που οφείλεται ο θερινός νομοθετικός οίστρος του επιτελικού κράτους Μητσοτάκη. Αλλά λόγω του βίου και της πολιτείας σας μέχρι σήμερα, είμαι υποχρεωμένη να ερευνήσω αν κάτω από την "προβιά" ενός νομοσχεδίου που εναρμονίζει την ελληνική με την ευρωπαϊκή νομοθεσία κρύβεται ένας ακόμη νεοφιλελεύθερος λύκος.

Έχω σταχυολογήσει ορισμένες διατάξεις του νομοσχεδίου πάνω στις οποίες θα ήθελα να υπάρξουν διασαφηνίσεις, ώστε σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, να σταθεί δυνατό να συγκλίνουμε χάριν του δημοσίου συμφέροντος.

Καταρχάς θα ήθελα κύριε Υπουργέ να μας εξηγήσετε τι εννοείτε όταν λέτε ”αναμόρφωση των Διοικητικών Συμβουλίων των εισηγμένων εταιρειών". Και ειδικά επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας για την εθνική οικονομία, την κοινωνική συνοχή και την εθνική ασφάλεια.
Για παράδειγμα στις επί πολλές φορές σωσμένες τράπεζες, θα συνεχίσουν να μετέχουν, ακόμη και πλειοψηφικά αλλοδαποί ως εκτελεστικά μέλη των διοικητικών συμβουλίων; Και την ίδια στιγμή, θα εκπροσωπείτε αναλογικά με την συμβολή  του το ελληνικό δημόσιο; Κι αν ναι ποιος θα ορίζει και με ποια κριτήρια τους εκπροσώπους του δημοσίου;

Για να το πάω πιο πέρα, μπορείτε να μας αποσαφηνίσετε τι είδους σύνθεση και με ποια κριτήρια θα έχουν τα ΔΣ της ΔΕΗ, της ΕΥΔΑΠ και άλλων εταιρειών δημοσίου συμφέροντος;

 Θα ήθελα να αποσαφηνιστεί αυτό. Γιατί το λέω κύριε Υπουργέ; Γιατί ακριβώς εάν ψηφίσουμε αυτό το νομοσχέδιο και σε δύο μήνες βρεθούμε ξαφνικά χωρίς κανένα κοινοβουλευτικό έλεγχο των διοικητικών συμβουλίων εταιρειών όπως η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ, η ΛΑΡΚΟ και αρκετές άλλες ακόμη. Τότε μπορεί μια τεχνοκρατικά διορισμένη διοίκηση, να παίξει "άσχημα παιχνίδια" σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος. Να ψηφίζει και απαλλαγή ευθύνης των μελών της. Και κάπως έτσι να ιδιωτικοποιηθεί το σύμπαν με το πρόσχημα συμμετοχής διαφόρων funds.

Και σας ερωτώ ευθέως: Θα διατηρήσει το ελληνικό δημόσιο, ανεξαρτήτως ποσοστού μετοχών, αποφασιστικού χαρακτήρα δικαίωμα σε επιχειρήσεις όπως η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ και άλλες εταιρείες σχετιζόμενες με τον ορυκτό πλούτο της χώρας;

Δεύτερον Μιλάτε στηριζόμενοι σε νομοθετικό πλαίσιο του 2012 και του 2013, παρακάμπτοντας την ιδρυμένη από τον ΣΥΡΙΖΑ Αναπτυξιακή Τράπεζα, για την συγκρότηση και λειτουργία των Οργανισμών Εναλλακτικών Επενδύσεων.

Είναι προφανές ότι, όταν με αυτό το νομοσχέδιο, αποσύρετε από το προσκήνιο την υπάρχουσα αναπτυξιακή τράπεζα, η οποία εποπτεύεται και λογοδοτεί υπέρ του δημοσίου συμφέροντος. Και φέρνετε στο προσκήνιο κάποια αμοιβαία κεφάλαια, τα οποία μάλιστα απαλλάσσετε από κάθε είδους επιβαρύνσεις. Και τα οποία δεν λογοδοτούν πουθενά, έχοντας μετόχους περιορισμένης ευθύνης.
Τότε νομιμοποιούμαι να υποθέσω, ότι αυτό συνδέεται όχι μόνο με το ανεξέλεγκτο των εταιρειών που θα εμπλέκονται σε όλο το φάσμα από τις μικροπιστώσεις μέχρι τις κεφαλαιακές συμμετοχές σε υφιστάμενες και νεοϊδρυόμενες επιχειρήσεις.

Και επειδή αυτοί οι Οργανισμοί Εναλλακτικών Επενδύσεων δεν θα είναι απλοί αντιπρόσωποι Funds, αλλά θα προσελκύσουν και ιδιωτικά κεφάλαια από την Ελληνική αγορά, σε ένα καθεστώς ατελείωτου "τζόγου", όπως είναι τα αμοιβαία κεφάλαια. Θα ήθελα να καταλάβω πως σκέφτεστε. Όποιος θέλει να τοκίσει ακριβά χρήμα και να πάρει υπεραποδόσεις, θα μπαίνει μέτοχος σε ένα αμοιβαίο κεφάλαιο που δεν λογοδοτεί πουθενά, μπορεί να ζήσουμε ένα εναλλακτικό χρηματιστηριακό κραχ όπως αυτό του 1999; Γιατί τότε έσκασαν μετοχές "φούσκες".
Και τώρα με αυτό το νομοσχέδιο ανοίγετε την πόρτα σε αβέβαιης θεμελίωσης επενδυτικές πυραμίδες.

Θα είμαι σαφής κύριε Υπουργέ
Σε αυτό το νομοσχέδιο οφείλετε να περιγράψετε με σαφήνεια τις προδιαγραφές και τους μηχανισμούς παρακολούθησης και ελέγχου κάθε κεφαλαιακής συμμετοχής. Διότι κινδυνεύουμε πραγματικά, επιτήδειοι ή καλοπροαίρετοι πολίτες να εμπλακούν σε πραγματικά ανεξέλεγκτες πυραμίδες, οι οποίες θα υπόσχονται μηδενικές επιβαρύνσεις και τέλη και τεράστιες αποδόσεις.
Καθώς μόλις χθες ψηφίσατε νομοσχέδιο για τις Μικροπιστώσεις, το οποίο δεν παρενέβη ούτε καν σε ένα μέγιστο εύρος διακύμανσης των επιτοκίων των μικροπιστώσεων.
Ποιος εγγυάται κύριε Σταϊκούρα ότι αυτά τα αμοιβαία κεφάλαια δεν θα εξελιχθούν σε μια αμοιβαία συνωμοσία ξεπλύματος χρήματος;

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι - Κύριε Υπουργέ
Σε αυτό το φαινομενικά τεχνοκρατικό νομοσχέδιο, φαίνεται να ξεπερνάτε την παιδική ασθένεια των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου και να θέλετε να νομοθετήσουμε κάποια "έκτακτου χαρακτήρα" μέτρα ρύθμισης της ροής των δημοσίων εσόδων.

Δεν χρειάζεται νομοσχέδιο για να κάνετε 8 τις δόσεις της φορολογίας εισοδήματος αντί για 6. Και τις δόσεις του ΕΝΦΙΑ 6 αντί για 5. Θα μπορούσε να λυθεί με μα υπουργική απόφαση.
Ακόμη κι αν δεχτώ ότι θέλετε με αυτό τον τρόπο να μας ενημερώσετε ότι προβλέπετε την είσοδο και παραμονή μας για μεγάλο χρονικό διάστημα σε μια τόσο δύσκολη οικονομική περίοδο,  σε μια τόσο μεγάλη ύφεση, που απαιτεί την πάγια πρόβλεψη αύξησης των δόσεων εξόφλησης των οφειλών επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων προς τις Δ.Ο.Υ.

Έρχεται η απουσία κρίσιμων προβλέψεων που θα νοηματοδοτούσε ένα ειλικρινές ενδιαφέρον σας για την προστασία των πληττόμενων από την κρίση επιχειρήσεων.
Για παράδειγμα: Νοιώθετε την ανάγκη να νομοθετήσουμε δύο δόσεις παραπάνω, αλλά δεν νομοθετείτε την πάγια μείωση της προκαταβολής φόρου;

Γιατί το κάνετε αυτό; Έχετε τόσο ασθενή επαφή με την πραγματική οικονομία ώστε να μην αντιλαμβάνεστε ότι το πρόβλημα των επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών δεν είναι οι δύο δόσεις παραπάνω στον φόρο, αλλά είναι η πάγια μείωση της προκαταβολής φόρου στο 50% όπως είχε προτείνει και ο ΣΥΡΙΖΑ στο πρόγραμμά του; Και όπως είναι προφανές πως σας επιτρέπουν τα εύρωστα δημόσια οικονομικά που σας παραδώσαμε.;
Η απάντηση είναι απλή κύριε Σταϊκούρα:
Κρατάτε την μείωση της προκαταβολής φόρου ως ένα προεκλογικό πυροτέχνημα. Και δεν θα εκπλαγώ, αν αμελήσετε και άλλες προβλέψεις όπως είναι η επαναφορά των 120 δόσεων. Που και αυτή θεωρείτε ότι είναι λιγότερη σημαντική από μια δόση παραπάνω στον ΕΝΦΙΑ/.

Κύριε Σταϊκουρα,
Λυπάμαι που θα το πω και θα κλείσω με αυτό κύριε Πρόεδρε:
Οι γενικές προβλέψεις του νομοσχεδίου για εναρμόνιση με τις διεθνείς καλές πρακτικές υποκρύπτουν μία στυγνά νεοφιλελεύθερη πρακτική μετάλλαξης του οικονομικού τοπίου σε ένα ροντέο ιδιωτικής οικονομικής κερδοσκοπίας και σε μια αρένα ατέρμονης πολιτικής κερδοσκοπίας που σας οδηγεί να μη νομοθετείτε για τα σημαντικά, αλλά για τα ασήμαντα.

Αν δεν λάβω ξεκάθαρες απαντήσεις για αυτά τα θέματα δεν θα μπορέσω κύριε Σταϊκούρα να συναινέσω σε αυτό το νομοσχέδιο.

Αυτού του είδους οι χειραγωγήσεις διοικητικών συμβουλίων επιχειρήσεων δημοσίου συμφέροντος. Και αυτού του είδους οι μοχλεύσεις ιδιωτικών κεφαλαίων αγνώστου προελεύσεως, τα οποία θα κερδοσκοπήσουν ασύστολα έχουν οδηγήσει στην καταστροφή κοινωνίες και οικονομίες σε όλο τον κόσμο.

Αναμένω τις απαντήσεις σας».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365