Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2020

3,2 δισ. ευρώ περισσότερα θα δαπανήσουν σε online αγορές οι Έλληνες το 2020

Ραγδαία η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού

Οι αλλαγές που έφερε η πανδημία του κορονοϊού στην αγοραστική συμπεριφορά των Ευρωπαίων αλλά και των Ελλήνων ήρθαν για να μείνουν. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η «Ευρωπαϊκή Περιφερειακή Έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο», η οποία παρουσιάστηκε στις Βρυξέλλες από την «Ecommerce Europe» και δημιοποιήθηκε από το Ε.Β.Ε.Π.


Συγκεριμένα σύμφωνα με την έκθεση την τρέχουσα χρονιά οι Έλληνες αναμένεται να δαπανήσουν 10,7 δισ. ευρώ σε online αγορές, 3,2 δισ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με πέρυσι - το 2019 ξόδεψαν 7,5 δισ. ευρώ online.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Νότια Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, είχε κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου B2C 98 δισ. ευρώ το 2019 και αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην ΕΕ. Ωστόσο, η περιοχή μας απέχει μακράν από το να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές της, αν σκεφτεί κανείς ότι τα 98 δισ. αποτελούν το ένα τέταρτο του μεγέθους του κύκλου εργασιών των 444 δισ. ευρώ της Δυτικής Ευρώπης. 

Παρόλα αυτά, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην περιοχή μας είναι ραγδαία. Συγκεκριμένα η περιοχή της Νότιας Ευρώπης, που περιλαμβάνει, εκτός από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία, τη Μάλτα, την Πορτογαλία και την Ισπανία, είδε τον δεύτερο υψηλότερο ρυθμό αύξησης του κύκλου εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2019 μετά την Ανατολική Ευρώπη, με τον κύκλο εργασιών του ecommerce της να αυξάνεται κατά 22,49% πέρυσι. Αντίστοιχα και ο ρυθμός ανάπτυξης του e-shopper αυξήθηκε κατά 6,87%.



Αν όμως λάβουμε υπόψη τη μεμονωμένη θεώρηση κάθε χώρας, ο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών αγοραστών καταγράφηκε στην Κύπρο (20% το 2019) ενώ Ισπανία και Ελλάδα ακολουθούν με σχεδόν 8%. Ωστόσο η κατάταξη είναι διαφορετική αν λάβει κανείς υπόψη τον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο οποίος ακολουθεί εξίσου ανοδική πορεία. Σε αυτή την περίπτωση τον υψηλότερο κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου το 2019 είδε η Ισπανία (29%) και ακολούθησε η Ελλάδα με ποσοστό 25%. Παρά τη μεγάλη τους ανάπτυξη, οι τιμές και των δύο αγορών είναι σημαντικά διαφορετικές. Η Ισπανία είχε, το 2019, κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου 53 δις ευρώ, καθιστώντας την τη μεγαλύτερη αγορά στη Νότια Ευρώπη και αντιπροσωπεύει πάνω από το ήμισυ των συνολικών δαπανών της Νότιας Ευρώπης. Συγκριτικά, οι Έλληνες αγοραστές ξόδεψαν 7,5 δις ευρώ online την ίδια χρονική περίοδο, ενώ στην Πορτογαλία το αντίστοιχο ποσό ήταν 5,6 δις ευρώ. Επιπλέον, όπως προκύπτει από την έκθεση το 94% των επιχειρήσεων με πωλήσεις Διαδικτύου σε κάθε χώρα της Νότιας Ευρώπης πραγματοποίησε πωλήσεις στις χώρες τους, με την Ελλάδα και την Ισπανία να βρίσκονται στην κορυφή με 99%.

Ποιες χώρες της Ν. Ευρώπης πωλούν στο εξωτερικό

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι διασυνοριακές πωλήσεις μέσω διαδικτύου από τις επιχειρήσεις της Νότιας Ευρώπης. Ειδικότερα οι διασυνοριακές διαδικτυακές πωλήσεις, από τη Νότια Ευρώπη στον υπόλοιπο κόσμο, κυμαίνονται κατά μέσο όρο στο 37% των επιχειρήσεων με την  Κύπρο να ηγείται των πωλήσεων διαδικτύου στον υπόλοιπο κόσμο με ποσοστό 52%. Στη λίστα ακολουθεί η Μάλτα με ποσοστό 42%, προφανώς λόγω φορολογίας, ενώ η Ελλάδα (26%) και η Ισπανία (25%) έχουν τις λιγότερες επιχειρήσεις που πωλούν διαδικτυακά εκτός ΕΕ, 26% και 25% αντίστοιχα.

Όσον αφορά τώρα τον κύκλο εργασιών του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου προβλέπεται να αυξηθεί περίπου κατά 12,7% το 2020 και να φτάσει τα 717 δισ. ευρώ το 2020. Ωστόσο η πιο ανεπτυγμένη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη είναι η Δυτική Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 70% του συνολικού κύκλου Εργασιών B2C και τον υψηλότερο αριθμό ηλεκτρονικών αγορών (83%).

Θα ακολουθήσει η Νότια Ευρώπη με μερίδιο αγοράς 15% του συνολικού διαδικτυακού κύκλου εργασιών B2C και του υψηλότερου e-GDP (7,69%). Τα χαμηλότερα μερίδια αγοράς θα συνεχίσουν να έχουν η Βόρεια Ευρώπη (7%), η Κεντρική Ευρώπη (6%) και η Ανατολική Ευρώπη (1%).



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365