Τρίτη, 6 Οκτωβρίου 2020

Εκτός Formula 1 η Honda από το 2021

Σαν βόμβα έσκασε η είδηση της απόφασης της Honda να σταματήσει την αγωνιστική της εμπλοκή στο κορυφαίο πρωτάθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Στο τέλος της επόμενης αγωνιστικής σεζόν, η ιαπωνική μάρκα θα σταματήσει να τροφοδοτεί με κινητήρες τις ομάδες Red Bull και AlphaTauri.


Σαν βόμβα έσκασε η είδηση της απόφασης της Honda να σταματήσει την αγωνιστική της εμπλοκή στο κορυφαίο πρωτάθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τη Formula 1.

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της ιαπωνικής μάρκας, η οποία εκδόθηκε σήμερα στο Τόκιο, σταματά την προμήθεια κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης προς τις ομάδες της Red Bull και της AlphaTauri, στο τέλος του 2021.

Τέταρτη φορά εκτός

Παρότι κάτι τέτοιο δεν ήταν αναμενόμενο, η πετυχημένη και μακρόχρονη ιστορία της Honda στην F1 δεν ήταν αδιάλειπτη. Από το 1964 που συμμετείχε για πρώτη φορά στον κορυφαίο θεσμό αγώνων αυτοκινήτου, η Honda έχει αποσυρθεί, μετά και τη σημερινή ανακοίνωση για το 2021, τέσσερις φορές.

Η πρώτη ήταν το 1968, η δεύτερη στο τέλος του 1992, η τρίτη το 2008 και η τέταρτη σήμερα. Όλα αυτά τα χρόνια, η Honda συμμετείχε ως αμιγής εργοστασιακή ομάδα, κατασκευάζοντας τόσο το πλαίσιο όσο και τα μηχανικά μέρη, ή μέσω συνεργασιών κυρίως με τις McLaren, Williams, BAR και τα τελευταία χρόνια με τις Red Bull και AlphaTauri.

To 2007 η Honda συμμετείχε ως εργοστασιακή ομάδα. Εδώ, με πιλότο τον Μπαρικέλο στο GP της Μεγάλης Βρετανίας.
Η τελευταία περίοδος συμμετοχής της Honda, η οποία ανακοινώθηκε το 2013 και ξεκίνησε το 2015, δεν στέφθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία. Ειδικά στην πρώτη περίοδο της συνεργασία της με την McLaren (2015-2017), τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά. Έτσι η βρετανική ομάδα έσπευσε να αναζητήσει κινητήρες Renault και η Honda να συνεργαστεί το 2018 με τη σημερινή AlphaTauri (τότε Toro Rosso), τη δορυφορική ομάδα της Red Bull.

Οι λόγοι της εξόδου από την F1

Η επίσημη εξήγηση για την νέα έξοδο της Honda από την F1 αφορά το μεγάλο μετασχηματισμό της βιομηχανίας αυτοκινήτου, τον οποίο η ιαπωνική μάρκα χαρακτήρισε «από αυτούς που συμβαίνουν μια φορά στα 100 χρόνια».

Πιο συγκεκριμένα, η Honda θέλει να κατευθύνει πόρους στην έρευνα και εξέλιξη οχημάτων μηδενικών ρύπων, ώστε το 2050 να επιτύχει το στόχο του ουδέτερου αποτυπώματος άνθρακα.

Προφανώς στις αποφάσεις της Honda έπαιξε σημαντικό ρόλο και το πρόβλημα ρευστότητας και παραγωγικότητας που δημιουργεί η συνέχιση της πανδημίας του κορονοϊού, σε κάθε περίπτωση πάντως η απόσυρση της μάρκας από την F1 αποτελεί μια σημαντική απώλεια για το χώρο του motorsport.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365