Δευτέρα, 5 Απριλίου 2021

Γιώργος Καρασμάνη : Υπάρχουν ρεαλιστικές λύσεις για τη χρηματοδότηση του δρόμου Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών – Έδεσσας

Διαβάστε την επιστολή του Γιώργου Καρασμάνη στον Θοδωρή Σκυλακάκη

Διαβάστε την επιστολή του Γιώργου Καρασμάνη στον Θοδωρή Σκυλακάκη:


ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΘΟΔΩΡΗ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗ:


«Υπάρχουν ρεαλιστικές λύσεις για τη χρηματοδότηση του δρόμου Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών – Έδεσσας»!


αρ. πρωτ: 444

ΑΘΗΝΑ 04/04/2021


Αγαπητέ Υπουργέ,


🟢 Σε συνέχεια της συζήτησης που είχαμε μέσω τηλεδιάσκεψης για τα έργα και τις δράσεις που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, θεώρησα επιβεβλημένο να σου παρουσιάσω μ’ αυτή την επιστολή όλα τα στοιχεία που συνηγορούν στην επιτακτική ανάγκη κατασκευής του οδικού άξονα Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών – Έδεσσας. 


🟠 Διότι το έργο αυτό, πληροί και με το παραπάνω όλα τα εθνικά και κοινοτικά κριτήρια υλοποίησής του, όπως τουριστική και γενικότερα δυναμική οικονομική ανάπτυξη, μεταφορές, ενίσχυση εξαγωγών, αύξηση του ΑΕΠ, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, αλλά και λόγω της πολύ μεγάλης επικινδυνότητας του υπάρχοντος απαρχαιωμένου οδικού δικτύου που κοστίζει βαρύτατο ¨τίμημα¨ σε ανθρώπινες ζωές.


🟣 Μιλάμε για έναν δρόμο που θα έπρεπε η κατασκευή του να έχει ξεκινήσει εδώ και δέκα χρόνια, με διασφαλισμένα εξ αρχής κονδύλια, αλλά έκτοτε, συστηματικά παραπέμπεται στις καλένδες με ¨ανεξήγητες¨ και ύποπτες ολιγωρίες, σκόπιμες μεθοδεύσεις και παρεμβάσεις, καθυστερήσεις και αναβολές επί αναβολών για την επιλεκτική εξυπηρέτηση άλλων περιοχών και συμφερόντων, και με ένα ¨καραμπινάτο¨ σκάνδαλο.


🔵 Ως προς το ¨γιατί¨ το έργο αυτό ήταν και είναι επιτακτική ανάγκη να τεθεί ως άμεση προτεραιότητα, σου επισημαίνω επιγραμματικά ότι:


🔹 Η Πέλλα είναι ο μοναδικός Νομός από την Ήπειρο μέχρι τον Έβρο που δεν έχει πρόσβαση στην Εγνατία Οδό – με δεδομένο ότι η αρχαία ιστορική ¨Εγνατία¨ διέσχιζε όλο το Νομό - και, βέβαια, ως απομονωμένος από όλα τα δίκτυα, δε έχει ούτε ευχερή πρόσβαση προς την υπόλοιπη Ευρώπη.


🔹 Ο υπάρχων παμπάλαιος δρόμος αδυνατεί εδώ και χρόνια – πολύ περισσότερο σήμερα - να εξυπηρετήσει την ¨βαριά¨ κυκλοφορία πολλών χιλιάδων οχημάτων: Συνεχή κομβόι φορτηγών μεταφοράς αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων για εξαγωγές, πολυπληθέστατους ξένους και Έλληνες τουρίστες επισκέπτες της γενέτειρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αλλά και σε ονομαστά αξιοθέατα και θέρετρα όπως το Μουσείο της Πέλλας, το Χιονοδρομικό του Καϊμακτσαλάν, οι Καταρράκτες της Έδεσσας, τα Λουτρά Πόζαρ.


🔹 Δεν πιστεύω να υπάρχει στη χώρα άλλος δρόμος με τόσο βαρύ ¨φόρο¨ αίματος, όπως ¨πληρώνει¨ ο δικός μας. Τα επίσημα στοιχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Πέλλας για το διάστημα 1990 – Οκτώβρης 2019 έχουν καταγράψει:

➡️ 5.293 τροχαία ατυχήματα

➡️ 608 θανάτους

➡️ 690 σοβαρά τραυματίες

➡️ 3.995 ελαφρύτερα τραυματίες


🟩 Για τους παραπάνω λόγους, και παρότι προσωπικά εξ αρχής ήμουν επιφυλακτικός για την εξέλιξη της ένταξης του έργου στην πρόταση προς το Ταμείο Ανάκαμψης, και μετά την συζήτησή μας στην τηλεδιάσκεψη και την γενικότερη εικόνα που μας εκτέθηκε, πιστεύω ότι πρέπει να επιδιωχθεί, ο άξονας Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών – Έδεσσας, να συμπεριληφθεί ακόμη και τώρα στη χρηματοδότηση του κοινοτικού Ταμείου.


🟧 Δεδομένου ότι, πέραν των σημαντικότατων θετικών επιπτώσεων που προανέφερα – προώθηση δυναμικής αναπτυξιακής προοπτικής, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ενίσχυση εξαγωγών, ευχερή πρόσβαση σε μνημεία και τουριστικά θέρετρα, θα βάλει τέλος στις εκατόμβες των θυμάτων τροχαίων, κλπ – έχει και την κυβερνητική έγκριση. 


🟨 Εν πρώτοις, από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, που ενημερωμένος για το συστηματικό άθλιο ¨πόλεμο¨ και το σκάνδαλο που έχουν καθυστερήσει τόσα χρόνια την υλοποίηση του έργου, αναγνώρισε την αναγκαιότητα της κατασκευής του. 


🟦 Επίσης, από τον Υπουργό Υποδομών που πρότεινε την ένταξή του προς χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και τον Περιφερειάρχη και Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών.


🟥 Επισημαίνω στο σημείο αυτό, ότι ενώ ειδικά το κριτήριο της επικινδυνότητας ελήφθη υπόψη (και πολύ σωστά) από το Ταμείο για την επιλογή προς χρηματοδότηση δρόμων δύο άλλων περιοχών, περιέργως δεν έγινε το ίδιο και με τον δικό μας δρόμο – καρμανιόλα.


🟪 Συνεπώς, αγαπητέ Υπουργέ, επί τη βάσει του συνόλου των επιχειρημάτων που προανέφερα, με δεδομένη και την κυβερνητική αναγνώριση της σπουδαιότητας του συγκεκριμένου δρόμου, και με ανάληψη στοχευμένης πρωτοβουλίας, το έργο μπορεί να ενταχθεί ακόμη και σήμερα στο Ταμείο Ανάκαμψης για χρηματοδότηση.


🟫 Αν, παρόλα αυτά δεν καταστεί δυνατόν, τότε το έργο πρέπει να προταθεί για χρηματοδότηση από το κονδύλι που υπάρχει για τη βελτίωση των οδικών δικτύων από το Ταμείο Ανάκαμψης βάσει του κριτηρίου της επικινδυνότητας. ΄Εστω και ένα τμήμα του δρόμου. Υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι το υπόλοιπο θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ – και του τρέχοντος προγράμματος και του νέου. Ώστε να μπει τέλος στο απαράδεκτο σίριαλ άθλιων μεθοδεύσεων που έχουν φέρει έναν ολόκληρο νομό στα όρια της υπομονής και της ανοχής του.


Υπουργέ μου, είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι, με την ευαισθησία, την ευθυκρισία και την υπευθυνότητα που σε διακρίνει, θα πράξεις το καλύτερο δυνατόν!


Με εκτίμηση


Γιώργος Καρασμάνης


1 σχόλιο:

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365