Δευτέρα 13 Ιουνίου 2022

Τέλος στα αυτοκίνητα με βενζίνη και πετρέλαιο! Η απόφαση της ΕΕ

Εμπόδιο μπαίνει και στα υβριδικά

Μια ιστορική απόφαση έλαβε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την Τετάρτη στη σύνοδο ολομέλειας ψηφίζοντας υπέρ της απαγόρευσης των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες.

Αυτό ουσιαστική σημαίνει ότι θα πρέπει να σταματήσουν οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ στα αυτοκίνητα.

Οι ευρωβουλευτές εξέφρασαν τις απόψεις τους για οκτώ από τις προτάσεις της μεγάλης νομοθετικής δέσμης που παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο του 2021 για μείωση των εκπομπών CO2 κατά 55 % έως το 2030.

Μετά από αυτή την ψηφοφορία, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία είναι τα μόνα που ανταποκρίνονται στον ευρωπαϊκό στόχο για μηδενικές εκπομπές ρύπων από το 2035 και θα γίνουν de facto τα μόνα που θα πωλούνται στην αγορά. Από το 2020, η Ευρώπη επέβαλε ένα μέσο ανώτατο όριο 95 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, το οποίο επρόκειτο να μειωθεί κατά 37,5% το 2030.

Πλέον, η ΕΕ στοχεύει σε μείωση που θα μπορούσε να φθάσει το 50% το 2030 και μετά στο 100% το 2035. Κατά της πρότασης αυτής, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα είχε κάνει πρόταση για μείωση 90% στις εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα έως το 2035. Αυτό θα επέτρεπε τη συνέχιση της πώλησης νέων υβριδικών αυτοκινήτων, συνεκτιμώντας τον άνθρακα που εκπέμπεται από τη βιομηχανία κατά την παραγωγή ενός αυτοκινήτου.

«Είναι ασυμβίβαστο με τη συμφωνία του Παρισιού» και διακυβεύει τον ευρωπαϊκό στόχο της ουδετερότητας των εκπομπών άνθρακα το 2050, τόνισε ο Pascal Canfin, πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής για το περιβάλλον, αναμένοντας την ψηφοφορία. Ο ίδιος κατήγγειλε «ριζοσπαστικοποίηση κατά του Πράσινου Συμφώνου», θύματος του «έντονου λόμπι» βιομηχάνων, όπως είπε.

Η απόφαση θα πρέπει πλέον να εξεταστεί από τους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων.

Τέλος και στα υβριδικά αυτοκίνητα

Οι νέοι κανονισμοί θα ευνοήσουν περαιτέρω τα ηλεκτρικά οχήματα και θα απομακρύνουν τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά, που συνδυάζουν βενζινοκινητήρες και μπαταρίες.

Αυτό είναι αρκετό για να ανησυχήσει τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος απασχολεί 14,6 εκατομμύρια ανθρώπους στην ΕΕ και ο οποίος εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτήν τη «τεχνολογία μετάβασης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365