Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024

Θριλερ με τον θάνατο πρώην υπαλλήλου της Boeing - Ήταν πληροφοριοδότης κατά της εταιρείας για κατασκευαστικά κενά

Ήταν πληροφοριοδότης κατά της εταιρείας για κατασκευαστικά κενά

Πέπλο μυστηρίου καλύπτει τον θάνατο πρώην υπαλλήλου της Boeing, ο οποίος βρέθηκε νεκρός σε πάρκινγκ ξενοδοχείου μέρες αφότου κατέθεσε σε δίκη ενάντια στην εταιρεία αναφορικά με τα κατασκευαστικά κενά των αεροσκαφών.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του BBC, πρόκειται για τον Τζον Μπαρνέτ ο οποίος εργαζόταν για την Boeing επί 32 χρόνια, μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2017.


Ο ιατροδικαστής της κομητείας Τσάρλεστον επιβεβαίωσε το θάνατό του στο BBC τη Δευτέρα με την Boeing να δηλώνει ότι με θλίψη πληροφορήθηκε τον θάνατο του 62χρονου. Η εταιρεία δήλωσε επίσης πως Μπαρνέτ πέθανε από «αυτοτραυματισμό» στις 9 Μαρτίου και ότι η Αστυνομία διεξάγει έρευνα.


Ο 62χρονος από το 2010, εργαζόταν ως υπεύθυνος ποιότητας στο εργοστάσιο του Βόρειου Τσάρλεστον που κατασκεύαζε το 787 Dreamliner, ένα υπερσύγχρονο αεροσκάφος που χρησιμοποιείται κυρίως σε δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων.


Τα «κατασκευαστικά» λάθη που είχε αποκαλύψει

Το 2019, ανέφερε στο BBC ότι οι εργαζόμενοι υπό πίεση τοποθετούσαν σκόπιμα υποβαθμισμένα εξαρτήματα στα αεροσκάφη στη γραμμή παραγωγής. Δήλωσε επίσης ότι είχε αποκαλύψει σοβαρά προβλήματα με τα συστήματα οξυγόνου, τα οποία θα μπορούσαν να σημαίνουν ότι μία στις τέσσερις μάσκες αναπνοής δεν θα λειτουργούσε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Ανέφερε επίσης ότι αμέσως μετά την έναρξη της εργασίας του στη Νότια Καρολίνα είχε αρχίσει να ανησυχεί ότι η πίεση για την κατασκευή νέων αεροσκαφών σήμαινε ότι η διαδικασία συναρμολόγησης ήταν βιαστική και η ασφάλεια είχε τεθεί σε κίνδυνο, κάτι που η εταιρεία αρνήθηκε.


Αργότερα δήλωσε στο BBC ότι οι εργαζόμενοι δεν είχαν ακολουθήσει τις διαδικασίες που αποσκοπούσαν στην παρακολούθηση των εξαρτημάτων μέσα από το εργοστάσιο, επιτρέποντας την εξαφάνιση ελαττωματικών εξαρτημάτων. Είπε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, υποβαθμισμένα εξαρτήματα είχαν αφαιρεθεί ακόμη και από κάδους απορριμμάτων και είχαν τοποθετηθεί σε αεροπλάνα που κατασκευάζονταν για να αποφευχθούν καθυστερήσεις στη γραμμή παραγωγής.


Αποκάλυψε επίσης ότι οι δοκιμές στα συστήματα οξυγόνου έκτακτης ανάγκης που επρόκειτο να τοποθετηθούν στο 787 έδειξαν ποσοστό αποτυχίας 25%, πράγμα που σημαίνει ότι ένα στα τέσσερα θα μπορούσε να αποτύχει να αναπτυχθεί σε μια πραγματική κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Ο Μπαρνέτ δήλωσε ότι είχε προειδοποιήσει τους διευθυντές για τις ανησυχίες του, αλλά δεν είχε ληφθεί κανένα μέτρο.


Η Boeing αρνήθηκε τους ισχυρισμούς του. Ωστόσο, μια αναθεώρηση του 2017 από τη ρυθμιστική αρχή των ΗΠΑ, την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), επιβεβαίωσε ορισμένες από τις ανησυχίες του. Διαπίστωσε ότι η θέση τουλάχιστον 53 «μη συμμορφούμενων» εξαρτημάτων στο εργοστάσιο ήταν άγνωστη και ότι θεωρούνταν χαμένα. Η Boeing διατάχθηκε να λάβει διορθωτικά μέτρα.


Διαπίστωσε ότι η θέση τουλάχιστον 53 «μη συμμορφούμενων» εξαρτημάτων στο εργοστάσιο ήταν άγνωστη και ότι θεωρούνταν χαμένα και απαίτησε από την Boeing να λάβει διορθωτικά μέτρα.


Όσον αφορά στο θέμα με τις φιάλες οξυγόνου, η εταιρεία δήλωσε ότι το 2017 είχε «εντοπίσει ορισμένες φιάλες οξυγόνου που είχε παραλάβει από τον προμηθευτή και οι οποίες δεν αναπτύσσονταν σωστά». Αρνήθηκε όμως ότι κάποια από αυτές είχε τοποθετηθεί σε αεροσκάφη.


Μετά τη συνταξιοδότησή του, ξεκίνησε μια μακρόχρονη νομική διαδικασία κατά της εταιρείας. Την κατηγόρησε ότι δυσφήμισε τον χαρακτήρα του και παρεμπόδισε την καριέρα του εξαιτίας των ζητημάτων που επισήμανε – κατηγορίες που απέρριψε η Boeing.


Κατά τη στιγμή του θανάτου του, ο Μπάρνετ βρισκόταν στο Τσάρλεστον για συνεντεύξεις που σχετίζονταν με την υπόθεση αυτή.


Την περασμένη εβδομάδα, έδωσε επίσημη κατάθεση στην οποία δικηγόροι της Boeing του έκαναν ερωτήσεις, πριν εξεταστεί από τον ίδιο του τον δικηγόρο. Ήταν προγραμματισμένο να υποβληθεί σε περαιτέρω ανάκριση το Σάββατο. Όταν δεν εμφανίστηκε, έγιναν έρευνες στο ξενοδοχείο του.


Στη συνέχεια βρέθηκε νεκρός στο φορτηγό του στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου. Μιλώντας στο BBC, ο δικηγόρος του χαρακτήρισε τον θάνατό του «τραγικό».


Σε ανακοίνωσή του η Boeing ανέφερε: «Είμαστε θλιμμένοι από το θάνατο του Μπαρνέτ και οι σκέψεις μας είναι με την οικογένεια και τους φίλους του».


Ο θάνατός του έρχεται σε μια εποχή που τα πρότυπα παραγωγής τόσο της Boeing όσο και του βασικού προμηθευτή της Spirit Aerosystems βρίσκονται υπό έντονο έλεγχο.


Αφορμή για το περιστατικό ήταν μια αχρησιμοποίητη πόρτα εξόδου κινδύνου που αποκολλήθηκε από ένα ολοκαίνουργιο Boeing 737 Max λίγο μετά την απογείωση από το Διεθνές Αεροδρόμιο του Πόρτλαντ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365