ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΓΙΟΥΜΑΤΖΙΔΗ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΓΙΟΥΜΑΤΖΙΔΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΔΥΟ CD ΜΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΣΤΟ ΞΕΝΙΤΙΔΕΙΟ Π.Κ.ΑΡΙΔΑΙΑΣ
Την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2024, στην αίθουσα του Ξενιτίδειου Πολιτιστικού Κέντρου Αριδαίας, στα πλαίσια εκδήλωσης του συλλόγου «Χοροτοπία», πέντε ομιλητές παρουσίασαν δύο CD με τραγούδια στα εντόπικα, σύμφωνα με τους διοργανωτές. Επειδή, από μερικούς, παρερμηνεύθηκε η παρέμβαση που οι διοργανωτές μου επέτρεψαν να κάνω, μετά το τέλος της εκδήλωσης, είναι αναγκαίο να δημοσιοποιήσω τα τέσσερα σημεία της όλης εκδήλωσης στα οποία αναφερόταν ο παρέμβασή μου, ως εκπροσώπου του Συλλόγου Απογόνων Μακεδονομάχων Εδέσσης- Αλμωπίας.
Διευκρίνισα ότι η πλειοψηφία των, επώνυμων και ανώνυμων, ντόπιων γηγενών Μακεδόνων που συμμετείχαν στον Μακεδονικό Αγώνα γνώριζαν ή μιλούσαν αποκλειστικά τα εντόπικα αλλά με κίνδυνο της ίδιας της ζωής τους, αγωνίσθηκαν για να προασπίσουν την πίστη τους στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και την Ελληνική εθνική τους ταυτότητα, από την επιθετικότητα των Βούλγαρων Κομιτατζήδων. Άρα εμείς ως απόγονοι αυτών των αγωνιστών είμαστε εξοικειωμένοι με τα εντόπικα τα οποία δεν πρέπει να τα δαιμονοποιήσουμε αλλά πρέπει να τα απομυθοποιήσουμε.
Αντέδρασα στην απαράδεκτη αναφορά, ενός εκ των ομιλητών, του ομότιμου καθηγητή τμήματος κοινωνικής ανθρωπολογίας και ιστορίας Πανεπιστημίου Αιγαίου Σ. Καράβα, για τον Καπετάν Γαρέφη, τον οποίο στην ομιλία του παρουσίασε ως στυγερό δολοφόνο. Είπα ότι προσεγγίζει το θέμα μονόπλευρα χωρίς να διευκρινίζει ποιοι ήταν αυτοί των φονικών περιστατικών που ανέφερε ποιος ήταν ο ρόλος τους, σε πιο πλαίσιο έγιναν τα γεγονότα και ότι αντιμετωπίζει επιπόλαια τα γεγονότα. Τόνισα ότι εμείς τιμούμε τον Καπετάν Γαρέφη για τον αγώνα του να αποτρέψει τον εκβουλγαρισμό των γηγενών Μακεδόνων και ότι οι Βούλγαροι ήλθαν εδώ να εκβουλγαρίσουν και να κακοποιήσουν τους γηγενείς Μακεδόνες και δεν πήγαμε εμείς εκεί στους Βούλγαρους να τους κάνουμε Έλληνες. Ήταν αμυντικός πόλεμος ο Μακεδονικός Αγώνας και επιβεβαίωσε την Ελληνικότητα των ντόπιων και την προσήλωσή τους στο πατριαρχείο. Σίγουρα προκαλεί έντονο προβληματισμό το γεγονός ότι καθηγητής Ελληνικού Πανεπιστημίου αντιμετωπίζει τόσο εχθρικά και μονόπλευρα έναν αγωνιστή του Μακεδονικού Αγώνα.
Στην ομιλία του ο Σ.Καράβας ανέφερε ονόματα και γλωσσολογικά στοιχεία όλων όσων κατοίκισαν την Αλμωπία από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Στην παρέμβασή μου επισήμανα ότι δεν ανέφερε πουθενά κάποια δήθεν «Μακεδονική» εθνότητα να υπήρχε εδώ, ούτε κάποια «Μακεδονική» Γλώσσα να μιλήθηκε εδώ. Ανέφερε γενικά για ύπαρξη «σλαβοφωνίας». Μπορεί αυτά που μιλιόντουσαν εδώ να ήταν «σλαβόφωνα» ή «σλαβοφανή» αλλά πρέπει να τονισθεί ότι αυτό δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι που «σλαβοφώνησαν» δεν ήταν Έλληνες. Αυτοί, που τους ονόμασε «Σλαβόφωνους», κατά την διάρκεια του Μακεδονικού Αγώνα απέδειξαν περίτρανα την Ελληνικότητά τους, όταν ακόμα η Μακεδονία ήταν εκτός Ελληνικού κράτους και υπαγόταν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.
Κλείνοντας, στο τέταρτο θέμα της παρέμβασής μου, αναφέρθηκα στα λόγια άλλου ομιλητή που είπε ότι «ο κόσμος έλεγε στα παιδιά του να μην μιλάνε τα ντόπια έξω και ότι αυτό γίνεται και τα τελευταία χρόνια». Ο κόσμος έλεγε αυτό στα παιδιά του γιατί, πριν 100 χρόνια, η προπαγάνδα ήθελε, όσους μιλούσαν ντόπικα, να τους κάνει Βούλγαρους και τώρα η προπαγάνδα θέλει, όσους μιλούν τα ντόπικα, να τους κάνει «Μακεδόνες» αλλά όχι Έλληνες. Για αυτόν τον λόγο υπάρχει αυτό το σφίξιμο. Εάν εκλείψει αυτό δεν υπάρχει πρόβλημα.
Μετά το τέλος της δικής μου παρέμβασης, για την αναφορά του Σ.Καράβα σχετικά με τον Καπετάν Γαρέφη, ζήτησε και πήρε τον λόγο ο Δημήτριος Μπίνος ως καταγόμενος από το Γαρέφη, ως Ιστορικός -Αρχαιολόγος και ως πρώην Δήμαρχος Αλμωπίας, οποίος υπερασπίσθηκε με ένθερμα λόγια το έργο και την παρουσία του Κώστα Γαρέφη στα μέρη μας τονίζοντας τις ειδικές συνθήκες διεξαγωγής του Μακεδονικού Αγώνα.
Τα CD και το φυλλάδιο που τα συνοδεύει, δεν πρόλαβα να τα αγοράσω και για αυτό δεν μπορώ να αναφέρω τίποτα για αυτά.
Η όλη παρέμβαση είχε σκοπό να επισημάνει ότι τα εντόπικα μιλήθηκαν και από γηγενείς Μακεδόνες Έλληνες και ότι δεν ταυτίζονται με την σημερινή επίσημη γλώσσα του γειτονικού κράτους, όπως μερικοί προσπαθούν να μας πείσουν. Για τον λόγο αυτό προτρέπω κάθε αναγνώστη να διαβάσει και το αναλυτικό άρθρο μου για το πώς και πότε δημιουργήθηκε η επίσημη γλώσσα του γειτονικού κράτους.
1ον ο κ.Καράβας ειπε οτι ο Καπεταν Ακρίτας χαρακτηριζει τον Κώστα Γαρέφη ως στιγερο δολοφόνο και ανεφερε καποια παραδειγματα.2ον ακομη και ετσι να ειναι αυτο δεν σημαινει πως δεν αγωνιστηκε για την Μακεδονια μας και την Ελλαδα μας αρα η παρεμβαση σας ηταν τελειως ακυρη με μονο σκοπο το φαινεσθαι και ο λογος που ειμασταν εκει ηταν τα cd με τα τραγουδια και η ολη ερευνα για το που χαθηκαν αυτα τα τραγουδια ποιος τα βρηκε και πως μπορει να εξελιχθει ολο αυτο για να εχουμε ακομη περισσοτερα και με καλυτερο αποτελεσμα..εσεις λετε δεν το πηρατε καν.και τι πηγατε να κανετε τοτε;παντως αφου δεν το προλαβατε απο κοντα το πουλανε και στο διαδικτυο αγοραστε το ακουστε το και ξαναγραψτε να μας πειτε την γνωμη σας.ευχαριστω
ΑπάντησηΔιαγραφήσωστός, έτσι είναι
Διαγραφή1ον η εκδήλωση εγινε για την παρουσίαση του βιβλίου και του cd. Άρα ο Γιουματζίδης που δεν είδε, δεν άκουσε, δεν διάβασε, δεν αγόρασε το βιβλίο με τα cd, ήρθε μόνο και μόνο για να δημιουργήσει σκηνικό.
Διαγραφή2ον Ποιων Μακεδονομάχων απόγονος είναι ο Γιουματζίδης που δεν φαίνεται να έχει καμία σχέση με αυτούς ;
3ον Τι πολιτικά κίνητρα έχει ο Γιουματζίδης; Μήπως να ρωτήσουμε κάποιους στην Έδεσσα;
4ον Φτάνει πια με την υποκρισία να βάλουμε ένα τέλος σε αυτή την ηλιθιότητα.
Θελω και εγω να αναφερω οτι πολλοι παπουδες εχουν πει οτι ο καπεταν τσωτσος απο λαθος συνενοηση σκοτωσε τον καπεταν Γαρεφη το γραφει και εγκυκλοπαιδεια βικ παιδεια και πριν γινη μακεδονομαχος ο τσωτσοσ ηταν μαζι μεμε τουσ οικειους τους βουλγαρους κομιτατζηδες Επισης ηταν να στηθει η προτομη του τσωτσου στους ΠΡΟΜΑΧΟΥΣ ομως οι περισοτεροι κατοικοι δε ηθελαν ειχε και επεισοδεια Ομωσ η ιστορια γραφεται συμφωνα με τους οικειους δυστυχως ΚΑΙ Επιτελους υπηρξαν και αλλοι αγωνιστες οι οποιο δεν αναφερονται πουθενα Οσο για την γλωσα επι τουρκοκρατιας την ομιλουσαν ολα τα χωρια σχεδον ολης τησ μακεδονιας επι μεταξα επεφτε λαδοξυλο σταματησε υστερα επι χουντας παλι κουβαλουσαν στα αστ τμηματα οσους την μιλουσαν αυτα ολα πρεπει να εξαλειφθουν τα τραγουδια ελευθερα εκτοσ τω αλυτρωτικων οι χοροι ελευθερα δεν υπαρχουν τραγουδια διχως λογια πουθενα απορω γιατι δεν γινεται λογος για ολη την ξενη κουλτουρα και ασχολουνται μονο με την παραδοση τησ μακεδονιασς η μουσικη ενωνει δινη χαρα στον ανθρωπο ειται ειναι μακεδονικη ποντιακη σαρακατσανικη βλαχικη κτλ Στο τελος ηθελα να αναφερψ οτι σε ενα πολεμο ολες οι πλευρες κανουν εγληματα στο τελοσ επικρατει το αγαθο που λεγεται ειρηνη
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην αλήθεια ειπε ο καθηγητής
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα σας ρωτήσω κάτι:
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί κάνετε ανώνυμη κριτική σε ένα επώνυμο κείμενο;
Ευχαριστώ προκαταβολικά για την απάντηση.
Επειδή φοβόμαστε ακομηηηηηη!!!!!τόσο απλά.
ΔιαγραφήΑΚΡΙΒΩΣ.ΑΝ ΕΝΑΣ ΝΤΟΠΙΟΣ ΜΙΛΗΣΕΙ ΑΚΟΥΣΕΙ Η ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΕΙ ΝΤΟΠΙΚΑ ΘΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΣΚΟΠΙΑΝΟΣ ΑΠΟ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΩΜΑ ΑΥΤΟ..ΑΥΤΑ ΤΑ CD ΚΑΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΟΥΝ ΖΩΝΤΑΝΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΡΙΔΑΙΑΣ ΣΕ ΜΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΙ ΧΟΡΟ..ΟΙ ΝΤΟΠΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΞΑΝΑ ΦΩΝΗ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΜΑΣ(ΟΧΙ ΤΑ ΑΛΛΥΤΡΩΤΙΚΑ)
ΔιαγραφήΈχω μια απορια.Η προτομή του αληθεια,γιατί δεν στηθηκε στο χωριό που πήρε το όνομα του και ....κοσμεί το Λουτράκι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΠΛΑ ΓΙΑ; ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΤΟΠΙΚΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΙ ΠΑΠΑΔΕΣ ΚΤΛ ΤΟΥ ΓΑΡΕΦΕΙΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΠΡΟΤΟΜΗ ΤΟΥ ΓΑΡΕΦΗ ΣΤΟ ΓΑΡΕΦΗ
Διαγραφή