Σάββατο, 26 Δεκεμβρίου 2020

Οι χρυσοί κανόνες για να μείνεις σε φόρμα τις γιορτές

9 χρυσοί κανόνες

Μπορείς να παραμείνεις σε φόρμα αυτές τις γιορτές και να μην υποδεχτείς το νέο έτος 3 κιλά πάνω σε λίπος; Σου επιτρέπουμε να ενδώσεις σε μπουφέδες, αλκοόλ και γλυκά, αρκεί να φερθείς έξυπνα.


* Ξεκίνα κάθε γεύμα με κατανάλωση πρασινάδας ήτοι λαχανικών και σαλατικών, καθώς αυτό θα σε κάνει να πεινάς λιγότερο, θα βοηθήσει στη μικρότερη απορρόφηση του λίπους από τα κρέατα και τα τυριά και θα ελαττώσει το διαθέσιμο χώρο για τα υπόλοιπα φαγητά.

* Μην ορμήξεις στον μπουφέ σαν Ούνος. Χρησιμοποίησε – αν γίνεται - μικρότερο πιάτο και μαχαιροπήρουνα και σερβιρίσου στο πιάτο σου με τέτοιο τρόπο ώστε το μεγαλύτερο μέρος του να καταλαμβάνουν λαχανικά, ψητές ή βραστές πατάτες και ψητά άπαχα κρέατα.

* Πριν κάτσεις στο τραπέζι πες 1-2 ποτήρια νερό και τρώγε εργά, μασώντας καλά την τροφή και απολαμβάνοντας το φαγητό και την παρέα σου.

* Την ημέρα που θα έχεις να φας το βράδυ έξω ή σε κάποιο κάλεσμα και ξέρεις πώς μπορεί να ξεφύγεις, φάε λιγότερες θερμίδες στα υπόλοιπα γεύματα έτσι ώστε να ισοσταθμίσεις κάπως τα πράγματα. Για παράδειγμα, το πρωί μπορείς να φας μια ομελέτα με 1 αυγό και 2 ασπράδια με λαχανικά, στο ενδιάμεσο 1 χούφτα αμύγδαλα και το μεσημέρι 1 γιαούρτι 0-2% λιπαρά με 1-2 φρούτα (ή 1-2 κουταλιές σταφίδες), 2 φρυγανιές ολικής άλεσης ή 4 κουταλιές δημητριακών ολικής άλεσης.

* Τις ημέρες που δε θα είσαι καλεσμένος κάπου μην το παρακάνεις επειδή «είναι γιορτές μωρέ». Προτίμησε γεύματα με βάση τα λαχανικά και το ψάρι ή κοτόπουλο, συνοδευόμενα από τροφές ολικής άλεσης, για να εξισοροπήσεις τις πιθανές ατασθαλίες των προηγούμενων ημερών.

* Σε καμία περίπτωση μην πεις στον εαυτό σου «τέρμα τα γλυκά φέτος». Όσο περισσότερο σκέφτεσαι πώς θα αποφύγεις τα εκλεκτά γλυκίσματα των εορτών, τόσο πιθανότερο είναι να καταλήξεις να αγκαλιάζεις την πιατέλα. Φάε γλυκά, αλλά με μέτρο.

* Στο δίλημμα μελομακάρονο ή κουραμπιές αντί να απαντήσεις εμφατικά «και τα δύο» προτίμησε το μελομακάρονο. Ένα μελομακάρονο 50 γραμμαρίων έχει περίπου 180 θερμίδες και 9,5γρ λίπους, ενώ ένας κουραμπιές έχει περισσότερα λίπη και θερμίδες - ένα κομμάτι 50 γραμμαρίων περιέχει 230 θερμίδες και 13,5γρ λίπους περίπου.

* Μην αποφύγεις το αλκοόλ, πιες, αλλά με μέτρο. Μέτρια ποσότητα αλκοόλ σημαίνει 2 μερίδες αλκοόλ ανά ημέρα για τον άνδρα και 1 μερίδα για τη γυναίκα, όπου 1 μερίδα ορίζεται το 1 ποτήρι κρασί (125ml), 1 κουτάκι μπύρα (330ml) ή 1 μεζούρα αποσταγμένου ποτού, όπως το ουίσκι ή το τζίν (40ml). Το κόκκινο κρασί αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή αν θες να συνδυάσεις αλκοόλ και ευεργετικά για την καρδιά οφέλη. Σε κάθε περίπτωση απόφυγε να τρως παράλληλα snacks όπως πατατάκια και αλατισμένους ξηρούς καρπούς, τα οποία εκτός από θερμίδες δίνουν και πολύ αλάτι.

* Τέλος, μην ξεχνάς την άσκηση. Μια προπόνηση στο γυμναστήριο πριν το μεγάλο φαγοπότι μπορεί να σε «γλιτώσει» από κάποιες θερμίδες, ενώ η αυξημένη σωματική δραστηριότητα (βόλτες, περπάτημα κλτ.) είναι ένας καλός τρόπος να κάψεις μερικές ακόμα θερμίδες μέσα στην ημέρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365