Σάββατο 12 Μαρτίου 2022

Πάτρα: Οι απειλές της Ρούλας Πισπιρίγκου στην παιδοψυχολόγο που ανέλυσε τη ζωγραφιά της Τζωρτζίνας

Η ζωγραφιά διέρρευσε τη νύχτα της Πέμπτης από τον ερευνητή – δημοσιογράφο Χάρη Φλουσκούνη

Την οργή της Ρούλας Πισπιρίγκου προκάλεσε η ανάλυση της παιδοψυχολόγου Χριστίνας Μπογιατζή για τη ζωγραφιά της κόρης της, Τζωρτζίνας, του τελευταίου παιδιού της οικογένειας στην Πάτρα που έφυγε από τη ζωή. 


Η ζωγραφιά διέρρευσε τη νύχτα της Πέμπτης από τον ερευνητή – δημοσιογράφο Χάρη Φλουσκούνη (Χάρης Βεραμόν), που έκανε εκπομπή στο «space» με τη συμμετοχή άνω των 2.000 ατόμων, μεταξύ αυτών και πολλών Πατρινών. Στο διαδικτυακό «πάνελ», κάποια στιγμή εμφανίστηκε η κα Μπογιατζή, η οποία έκανε μία συγκλονιστική ανάλυση της ζωγραφιάς του 9χρονου παιδιού.


Σύμφωνα με την ιστοσελίδα pelop.gr, η μητέρα της Τζωρτζίνας, Ρούλα Πισπιρίγκου, έστειλε μηνύματα στην κα Μπογιατζή και την απείλησε με μήνυση, ενώ με έντονο ύφος την κάλεσε να μην ασχοληθεί ξανά με τα παιδιά της, με τη φράση «ποια είσαι εσύ που ερμηνεύεις τη ζωγραφιά του παιδιού μου και πού ξέρεις ποια χρονική στιγμή την έκανε;».


Το γεγονός γνωστοποιήθηκε στο κοινό και αρκετοί αντέδρασαν. Η επιστήμονας, ωστόσο, επιμένει στην άποψη και ανάλυση που έκανε, παρά τις απειλές της κα Πισπιρίγκου.


Η εφημερίδα «Πελοπόννησος» μίλησε με την παιδοψυχολόγο και επιβεβαίωσε τα μηνύματα που της έστειλε η μητέρα των τριών κοριτσιών. Ωστόσο, δεν αποκάλυψε το ακριβές περιεχόμενό τους.


Η Ρούλα Πισπιρίγκου υποστηρίζει ότι η επίμαχη ζωγραφιά «έγινε με αφορμή την Ημέρα της Μητέρας και ότι ο άγγελος… είναι η ίδια η μητέρα». Η παιδοψυχολόγος τονίζει όμως πως«δεν είναι δυνατόν ένα παιδί να ζωγραφίζει ως άγγελο τη μαμά του όταν αυτή ζει»!


Τι λέει ο ψυολόγος Δημήτρης Πετρούνιας

Ο κλινικός ψυχολόγος Δημήτρης Πετρούνιας ανέλυσε στο «Φως στο Τούνελ» κάποιες από τις ζωγραφιές που είχε κανει η μικρή Τζωρτζίνα.

Όπως ανέφερε ο κ. Πετρούνιας η ζωγραφιά με το αγγελάκι μέσα σε μια καρδιά, δείχνει κάποια πράγματα που πιθανόν να σκεφτόταν το παιδί, καθώς το σχήμα που έχει το αγγελάκι παραπέμπει σε πουλί, ενώ η μύτη του έχει διαφορετικό χρώμα, κάτι που μπορεί να σηματοδοτεί και να έχει ερμηνευτεί έτσι από το παιδί ένα πιθανό πρόβλημα που ευθύνεται για το θάνατο της αδελφής της.


«Επίσης υπάρχει μια ασυμμετρία στα χέρια και στα δάχτυλα που υποδηλώνει ότι το παιδί έχει ένα συναισθηματικό κενό» πρόσθεσε ο κλινικός ψυχολόγος μιλώντας στο «Φως στο Τούνελ».


Σε μια άλλη ζωγραφιά της μικρής Τζωρτζίνας, την οποία αφιέρωνε στη μητέρα της, ο κ. Πετρούνιας παρατήρησε ότι το παιδί ζωγράφιζε έντονα με το μαρκαδόρο και έκανε πολλές μικρές κινήσεις, κάτι που δείχνει ένα θυμό ή εκνευρισμό ή ανησυχία. «Το παιδί μένει εντός των ορίων κάτι που δείχνει ότι είναι οργανωμένο, πειθαρχημένο και μπορεί σε κάποιο βαθμό πιεσμένο, πιθανόν από την απώλεια των αδελφών του» συμπλήρωσε.


Σε μια τρίτη ζωγραφιά, η Τζωρτζίνα έχει ζωγραφίσει μια κούνια με ένα παιδάκι και ένα ουράνιο τόξο. «Μας κάνει εντύπωση η σχηματοποίηση του δέντρου που μοιάζει με κρεμάλα, κάτι που δείχνει και ένα κίνδυνο ή μια φοβία. Πάλι υπάρχουν ασύμμετρα άκρα. Επίσης βλέπουμε καταιγίδα και ουράνιο τόξο, που ίσως δείχνει ότι το παιδί κάτι μπορεί να περιμένει» συμπλήρωσε ο κλινικός ψυχολόγος Δημήτρης Πετρούνιας.


Η ανάλυση της παιδοψυχολόγου Χριστίνας Μπογιατζή για την ζωγραφιά της 9χρονης Τζωρτζίνας

1. Θέση παιδιού στην κούνια χρώμα μπλε: νιώθω ανασφάλεια να μπω στο σχήμα της ζωγραφιάς, σας προσέχω και σας παρατηρώ από μακρυά.


2. Κάνω κούνια: παραμένω παιδί. Είμαι δυναμική μου αρέσει η κίνηση.


3. Σχήμα δέντρου: κορμός σε σχήμα κρεμάλας. Πρέπει να βρω τις λέξεις για να μην κρεμαστώ. Κινδυνεύω.


4. Κίτρινη κούνια: η θέση μου είναι αυτή της αντίληψης, η δυνατότητα μου να κινούμαι και να βλέπω από άλλη οπτική γωνία με βάζει σε ισχυρή θέση αντίληψης.


5. Ένωση δέντρου με καρδιά: συνδέομαι αλλά μένω μακρυά.


6. “ΓΙΑ ΕΣΑΣ”: Δώστε προσοχή στη ζωγραφιά του πλαισίου καρδιάς. Όποιος μπορεί να το καταλαβει; Για όλους εσάς! Κραυγή βοηθείας. Γραμμένο με κόκκινο χρώμα σημαίνει πως ζητάω βοήθεια από εκείνους που αισθάνομαι ότι ανήκω μαζί τους, πχ. οποίον ενδιαφέρεται.


7. Φωτεινότητα στην καρδιά: Στο πλαίσιο της καρδιάς είναι ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ!


8. Σχημα αγγέλου/ πτηνού με μύτη που εξέχει: Η αδερφή μου έγινε άγγελος, πέθανε. Η μύτη της κάτι λέει για το θάνατό της, όμως έγινε ΚΑΙ πουλι/πτηνο πράγμα που με φοβίζει και εμένα και νιώθω ανασφάλεια.


9. Πράσινο πλαίσιο σε σχήμα καρδιάς: Βάζω αυτό που συμβαίνει στην αδερφή μου σε θέση ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ για να μη μου συμβεί το ίδιο.


10. Κεντρική φιγούρα με μαυρισμένο πρόσωπο: το πρόσωπο δίπλα στην αδερφή μου είναι επιθετικό, μη προσβάσιμο, πολύ συγχεχυμένο, τερατώδες, με χέρια που παραβιάζουν τα όρια της αδερφής μου όμως εκείνη βγαίνει από το σχήμα σιγά σιγά και σώζεται από αυτό το πρόσωπο.


11. Πρασινος αγγελος: Η αδερφή μου ΦΕΥΓΕΙ από το μαυρισμένο πρόσωπο με τα μακρυά χέρια. Διαφοροποιείται.


12. Δεξιά θέση αγγέλου στη ζωγραφιά: Η αδερφή μου (ΙΡΙΔΑ) είναι πλέον ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, γιατί μετά την παιδική ηλικία της κούνιας, ΓΙΝΕΣΑΙ ΑΓΓΕΛΟΣ στο μέλλον αν και εγώ απέχω από αυτό γιατί βρίσκομαι αριστερά, μακριά.


13. Πατέρας πουθενά. ΑΦΑΝΤΟΣ.


14. Μεικτά χρώματα πλαισίου καρδιάς: Το πράσινο είναι γιατί θέλω να είμαι μακριά του, δεν θέλω να γίνω άγγελος, το κόκκινο είναι γιατί συμπεριλαμβάνομαι εφόσον το βλέπω από μακριά.


15. Μαύρο πρόσωπο: Αμφιθυμία συναισθημάτων, απροσδιόριστο ον που προκαλεί σκοτάδι, κυριαρχία, θάνατο.


Σημαντική διευκρίνηση

Πολλοί χρήστες των social media κάνουν λόγο ότι στην επίμαχη φωτογραφία με τη ζωγραφιά που ανάρτησε η παιδοψυχολόγος κ. Μπογιατζή και βάσει αυτών σχολιάζει τον ψυχικό κόσμο του παιδιού επί της ουσίας πρόκειται για μια σύνθεση 2 ζωγραφιών του παιδιού οπότε ενδεχομένως τα όποια συμπεράσματα δεν μπορούν να είναι ακριβή.


Σε αυτούς ακριβώς η κ. Μπογιατζή διευκρινίζει τα εξής “Ακόμα και αν είναι 2 οι ζωγραφιές, ενέχουν τα ίδια στοιχεία με την ίδια ερμηνεία.


Δηλαδή: Τα χρώματα, οι θέσεις και τα συναισθήματα παραμένουν παρόμοια καθώς φαίνεται να υπάρχει η λεγόμενη εσωτερική ΣΥΝΟΧΗ (coherence) και βγαίνουν τα ίδια συμπεράσματα.


Το μόνο που θα άλλαζε θα ήταν στο “Για εσάς”, ότι θα απευθυνόταν σε ΟΠΟΙΟΝ εμπλέκεται άμεσα την ώρα που πραγματοποιείται η ζωγραφιά, θα μπορούσε να αναφέρεται σε περίγυρο χωρίς να είναι απαραίτητα κραυγή βοηθείας.


Η ουσία όμως του ιχνογραφήματος, το μαυρισμένο πρόσωπο, το πτηνο/αγγελος κτλ παραμένουν ίδιας σπουδαιότητας και σημασιολογίας.


Με προβληματίζει το σημείο που ενώνει το δέντρο (κρεμάλα) με το περίγραμμα της καρδιάς. Εύχομαι να μην είναι κανένας επιτήδειος που εμπαίζει την επιστήμη αυτήν.”


Τα παιδιά μας μιλούν μέσα από τις ζωγραφιές τους

Οι ζωγραφιές των παιδιών δεν είναι τυχαίο ότι θεωρούνται από τους ειδικούς ως “καθρέφτες” της ψυχής τους. Μέσα από τα σκίτσα, τις μουτζούρες και τα άτσαλα σχέδια τους αποκαλύπτουν τη συναισθηματική τους κατάσταση, τον ψυχισμό, τα παράπονα τους αλλά τα μυστικά που τους βαραίνουν. Οι ζωγραφιές λειτουργούν ως έναν απενοχοποιημενο τρόπο έκφρασης συναισθημάτων δίχως την απαίτηση λεκτικής επάρκειας.


Όπως εξηγεί η παιδοψυχολόγος κ. Μπογιατζή οι ζωγραφιές παιδιών πριν τα 7 έτη δεν έχουν τόσο ρεαλισμό και λέγονται προσχήματικα. Ζωγραφιές μετά τα 7 έτη εντάσσονται στο σχηματικο στάδιο και διέπονται από ρεαλισμό και βάθος. Τα κορίτσια συνήθως χρησιμοποιούν ευρύτατο φάσμα χρημάτων και οι λεπτομέρειες είναι πιο εύστοχες από αυτές των αγοριών στο σχηματικό στάδιο (ηλικία 7 και ανω).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365