Τρίτη 14 Μαρτίου 2023

Μισό δισ. ευρώ επιπλέον δώσαμε για τις αγορές στο σούπερ μάρκετ

Διαβάστε Παρακάτω
Κι αυτό ενώ ο όγκος αγοράς προϊόντων παρέμεινε σταθερός ή σημείωσε μείωση

Το μέσο καλάθι του νοικοκυριού στην Ελλάδα επιβαρύνθηκε κατά μισό δις ευρώ για αγορές βασικών ειδών διατροφής και κατανάλωσης μέσα σ’ ένα χρόνο (από τις αρχές του 2022 έως και τον Ιανουάριο του 2023), εξαιτίας των ανατιμήσεων καθώς ο όγκος αγοράς προϊόντων παρέμεινε σταθερός ή μειούμενος.

Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, τo 2022 ο όγκος αγοράς ταχυκίνητων κωδικών αυξήθηκε μόλις κατά 0,8%, ενώ σε αξία αυξήθηκε κατά 501 εκατ. ευρώ. Τον πρώτο μήνα του 2023, ενώ ο όγκος πωλήσεων περιορίστηκε κατά 2,5%, εν τούτοις η αξία αυξήθηκε κατά 42 εκατ. ευρώ μόνον για τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους.

ADVERTISING

Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας μέτρησης της κατανάλωσης IRI, η μέση τιμή ανά τεμάχιο καταγράφει αύξηση 9,8%. Πρωταθλητές τον Ιανουάριο, στο νέο κύμα ανατιμήσεων με +14,6% ήταν τα προϊόντα για το σπίτι, με +10,9% τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και ακολουθούν με 8,9% τα τρόφιμα και +9,8% όλη η κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών.

Στα τρόφιμα οι ανατιμήσεις παρέμειναν επίσης αμείωτες. Στα γαλακτοκομικά οι τιμές ανά τεμάχιο αυξήθηκαν 17.1%, 8.1% στα συσκευασμένα τρόφιμα, 5.2% στα σνακς 7.8% στα κατεψυγμένα και 12.4% στα συστατικά και βοηθήματα για τη μαγειρική.

Οι συνεχιζόμενες ανατιμήσεις, με διψήφιο ποσοστό σε βασικές κατηγορίες προϊόντων, αποτελεί τον βασικό λόγο μετακίνησης των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σε αυτό έχει βοηθήσει σημαντικά και το καλάθι του νοικοκυριού. Αποτέλεσμα οι πωλήσεις σε αξία της κατηγορίας ιδιωτικής ετικέτας εμφάνισε τον Ιανουάριο ανάπτυξη 21,3%.

Το μερίδιο τους πλέον διαμορφώνεται στο 17,7% δηλαδή επέστρεψε στα επίπεδα της οικονομικής κρίσης και συγκεκριμένα στο 2012. Πάντως δεν είναι το υψηλότερο μερίδιο που έχει δει η αγορά την τελευταία δεκαετία. Το υψηλότερο μερίδιο των private label που ήταν 19% καταγράφηκε το 2014.

Οι υψηλές τιμές έχουν επιδράσει και στα καταστήματα που επιλέγουν οι καταναλωτές για τις αγορές τους. Τον Ιανουάριο οι πωλήσεις των υπερμάρκετ αυξήθηκαν 11% και το μερίδιό τους ανέρχεται πλέον στο 15%. Ο δεύτερος μεγαλύτερος ρυθμός ανάπτυξης +10,5% καταγράφηκε στα καταστήματα έως 400 τ.μ. που ελέγχουν το 13,9% της αγοράς ενώ μονοψήφια ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων +6,4% και 5% των καταστημάτων από 400-1.000 τ.μ. και 1.000-2.500 τ.μ. αντίστοιχα. Οι δύο αυτοί τελευταίοι τύποι καταστημάτων ελέγχουν το 71% της αγοράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

Κάτωθι των περισσοτέρων κειμένων του διαδικτυακού τόπου παρέχεται η δυνατότητα υποβολής σχολίων από τους χρήστες/ επισκέπτες. Η δυνατότητα αυτή είναι καταρχήν ελεύθερη. Ωστόσο, η συντακτική ομάδα δύναται να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι εκτός του δεοντολογικού πλαισίου, των στόχων και των υπηρεσιών του διαδικτυακού τόπου, ειδικά δε εάν αυτό είναι υβριστικό, ειρωνικό, έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν υιοθετεί, ενστερνίζεται, αποδέχεται ή εγγυάται την αλήθεια των προσωπικών σκέψεων, αντιλήψεων και πληροφοριών, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης.

Η συντακτική ομάδα του Aridaia365